Valborgshelgen

Eftersom jag inte har något vettigare för mig i väntan på att min alvedon ska börja verka (har snart gått 3h, borde ju sätta igång snart...) så tänkte jag berätta om valborgshelgen som förmodligen var anledningen till varför jag blev sjuk... Började ju i torsdags (precis en vecka sedan) med att gå på något "minoutfit"-grej på Café Opera där Hoffmaestro (och någon Jonossi?) spelade. Hade inte hajat att södermänniskor lyssnade på Hoffmaestro så var mest i chock hela kvällen. Fick ärligt talat panik framför scenen där jag flög runt bland alla hoppande människor som en vante.. Hem till Ragna och sova.


Haha, fulaste bilden någonsin, ser ut som de där dockorna som blir skrämda i Tomteverkstaden på julafton!

Upp tidigt, spanskaskrivning och mösspåtagning. Efter mösspåtagningen var det iväg till Star Bar med resten av treorna på Kungsholmen, kilade därifrån vid 5, hem, byta om, laga falafel och sedan kom fam C-berg på middag. Galet god mat, speciellt mammas 48h-marinerade lammfilé, godaste kött jag någonsin ätit! Ner till brasan, hem, efterrätt (gratinerade färska jordgubbar i ugn toppade med riven mandelmassa och vit choklad som sedan serverades tsm med B&Js isbjörnsglass.


Star Bar!



Ner till T-banan, möta upp Emilia, till Café Opera igen. Dansade hela natten, Ragna och Jacqueline kom senare, iväg till Hells Kitchen (efter vi blivit nekade på White Room?) med dem och en tysk. Hade sjukt kul, hem sent och sova. Hemåt igen, duscha och fixa sedan drygt en timmas kommunal färd till Täby för Linneas försenade födelsedagsfirande. Trevligt och sjukt god, all vegetarian, mat. Tysken tyckte jag skulle möta upp dem på Café Opera (igen) men kom fram till att sängen var för lockande.


Jag, blek? nej då!


Söndagen var planerad att stanna hemma och ta det lugnt men efter ett samtal från Laura så var det iväg på hennes skiva, först middagen och sedan eftersläppet (JAG VAR PUMPA, FINALLY!!). Dansade hela kvällen ännu en gång, tysken ringde så jag o Ragna kilade ut för att säga hej, drog förbi Soap Bar (?), för ung... Suck. Inte som att det var mycket folk där ändå, söndagkväll liksom. Så jag och Ragna sa hej då till tysken och hans kompis och drog tillbaka till skivan. Mötte upp resten och sen drog jag, ragna, emilia, farre och roy hem till ragna och slaggade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0