I love språk

Har ägnat hela dagen åt att googla, söka, printa, läsa saker om att plugga i Spanien. Sjukt klurigt det där, speciellt om man tänker på att Spanien inte har några riktiga topp-universitet. Jag menar, Lunds ligger på typ 35e plats och de spanska på >100.. Whatever, jag ska bli gryyym på spanska! Har börjat gå igenom de spanskaprov man kommer behöva göra och de verkar svåra men inte omöjliga.

Nu ska jag iaf börja med biologi, ska inte vara inne förrän om typ 2 veckor. Men på måndag nästa vecka så kommer det en tjej från Hamburg och bor här hemma hos oss (school exchange-thingie. Jag ska till Hamburg nästa år!) i en vecka. Så då ska jag passa på att babbla tyska! Sitter faktist och kollar på "I love språk" på tvåan (vrf har ingen berättat om det programmet tidigare?) där de pratar om tyskan som språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0