Blogg från Spanien

28/12-2008 - Dag 2

Tjenare, sitter i lägenheten just nu. Har inget internet men tänkte att jag kan skriva lite ändå och publicera det senare när jag kommer hem eller nåt. Jag är iaf i Marbella, Spanien. Vi bor i en sjukt fin lägenhet, både jag o lillsis har varsitt rum och badrum. Naaajs. Vi kom hit igår, lång dag med flyg och allt. Handlade mat och käkade på en amerikansk restaurang, portioner för två!


Insåg även att vi har hur många kanaler som helst, vi började dock med Bombay Dreams, sen lite CSI innan jag gick o la mig. Vaknade vid halv 12!! Hade gardinerna fördragna så efter att jag vaknat och somnat om typ 5 ggr så insåjag att det var gardinerna som gjorde rummet bäcksvart. Käkade frukost framför tven, Lånarna. Efter den var det lunch o sen School of Rock.


Iväg till affären för att handla lite, sen hem o kolla lite Simpsons, Scrubs, Beauty and the Geek and so on. Middag käkade vi på Italian Kaffé tror jag det hette. Har käkat där ett par gånger där innan, så sjukt god pasta. Dock portioner size huge där med. Så nu ligger jag i soffan med familjen och kollar på föräldrarfällan. Haha, Jag kommer ju vara världens filmfantast när jag kommer hem igen!


29/12-2008 Dag 3

Idag regnade det igen, urkurkurk. Jag var iaf riktigt hurtig och var ute och sprang, ner till stranden i regnet, sprang en bit på stranden (hua vad tungt det är att springa i blöt sand). Här på solkusten har de satt upp träningsredskap för allmänheten, tillhörande beskrivning och tips på träningsupplägg. Så jag stannade till, trampade, gungade, snurrade o hade mig på alla redskapen. Lucky me att det fanns beskrivningar.


Sen joggade jag vidare hem (lyckades möta grannen medan jag stod o stretchade i trappan, gott första intryck där..) fo duschade. Vi degade lite framför tven, lite olika serier, sen åkte vi in till Marbella city. Vi knallade runt i gamla staden, apelsintorget osv. Käkade lunch på ett mysigt café intill stora kyrkan. Jag o Tildurt kilade iväg o shoppade lite medan mam o paps drack kaffe.


Hann faktist ut ur gamla delen (phew, för ärligt talat så har jag tröttnat lite på sånt. Jag vill ha massproducerat!! haha). Fastnade inne på Primor, nageloljepenna, brynskugga, vitt-fransk-manikyr-lack och en extra concealer rikare är jag iaf! Tillbaka in till stan, kolla på kyrkan och sedan hemåt. Här hemma gjorde vi inte mkt alls, degade, segade framför tven som bestämde sig för att bara visa dåliga program...


Middag blev det på den lilla indiska restaurangen här i vårt lilla köpcentrum, så gullig! Han kände igen oss sen vi ar där sist för typ 2 mån sen. Vi käkade deras goda förrätt, något slags bröd med massa olika röror till. Sen var det Mango-kyckling. Muuums! Dock garvade alla åt mig när jag skulle beställa ris (I would like Pilau-rice please. What is that btw?). Drack även indiskt te, var också riktigt gott faktist. Nu blir det mer sega framför tven, ska nog sova tidigt så det kanske blir en hälsosam start imorgon bitti med;)


Gamla Marbella, utanför stora kyrkan

30/12-2008 Dag 4

Blev ingen jogging i morse, vaknade vid 11 och stationerade mig vid tven. Kollade på lite OTH osv. Sedan stack vi ner hela familia på promenad. Längst med stranden och sen in i hamnen. Blir lika imponerad av båtarna varje gång, några gigantiska med det som förvånar mest är ändå antalet.


Så var det lunch, käkade någon kycklingpanini och sedan stack jag och Tildis iväg till Corte de Inglés. Köpte ingenting alls, cred till mig! Vi strövade runt (Sephora, hallååå?!). Sen var vi iväg o kollade balklänning till lillfisan, hon/vi(=JAG) hittade en jättejättejättefin ljusrosa klänning med volanger. Gosh so pretty! Iväg till den andra gallerian, inget köpt, inget glömt! Tildurt fyndade däremot en klänning, skitsnygg!

Vi gick även in i Hipercor (största mataffären jag någonsin satt min fot i, tänk Coop Forum gånger typ 3!) för att hitta nyårsgrunkers men Tildis höll på att dö att dehydration. Så vi promenerade iväg hemåt (lillsis hann även med att få ont i ryggen, fötterna, benen samt bli dödstrött på vägen..). Här hemma i lägenheten var det till att kolla mer på tven, beroende coming up? Middag blev det på Amerikanska restaurangen igen, lax med ananassalsa och spenat. Yummi! Nu ska vi kolla på "monster-in-law".


Tråkbild från restaurangen

31/12-2008 Dag 5

Så nu måste man lära sig att skriva 2009 vilket man förmodligen lär sig precis till 2010.


1/1-2009 Dag 6

Blev inte till att skriva så mycket igår, morgonen började jag med tv och sen stack jag ut och joggade. Duktigtduktigt. Vi käkade hemma och sen tog vi en promenad ner till hamnen. Väl hemma igen var set tv, sova och börja fixa i ordning sig. Vid 9-tiden började vi gå ner till hamnen för att leta restaurang. Blev till slut efter mycket velande en jättemysig restaurang.


Vitlöksbröd och sen oxfilé med grönpepparsås, sjukligt gott! Så vi satt o käkade tills tills kvart i midnatt. Då var det champagne och vindruvor, haha. Man käkar las uvas vid varje klockslag när kyrkoklockan slår 12. Hela restaurangen ställde sig upp och massa engelska människor som gick omkring o tog alla i hand o önskade oss gott nytt år.


Jag o lillfisan skulle ut för att ta lite luft då vi hamnade mitt i en ansvärmning av britter. Haha, hsr aldrig vart med om så mycket kindpussande i hela mitt liv! Till och med servitriserna önskade oss gott nytt år och pussade på oss. Haha.. Sen var det hem rätt tidigt, familjen var trött. Suck. Var iaf ett mysigt nyårsfirande!


Idag började med.... tv såklart! Haha kollar OTH varje morgon numera;). Sen insåg vi att det var soligt så ut på balkongen, satt väl i 45 min kanske. Självklart är jag nu överdrivet fräknig, förstår inte hur 45 min kan ge tusentals fräknar?! Lunch blir det här hemma om en liten stund. Ensalada;)

Tadaam min fina nyårsklänning

4/1-2009 Dag 7

I förrgår var vi la Cañada, blev inte så mkt shopping dock. Sjuuuuukt med folk, milslånga köer.. En kjol från Topshop, mössa och vantar från HM. Sen läppbalsam från Sephora också, sjukt bra:). Sen käkade vi på någon äcklig pizzeria. Slutade med tjafs, myyysigt..


Igår var vi iväg till Nerja, 1½ timma bil. Kul. Käkade paella och sen gick vi ner på stranden, vädret var piss så inget bad iaf. Åkte iväg till Europas balkong, sjukt fin utsikt! Promenerade omkring i själva staden Nerja också, var väl mysigt men gnat som vanligt..


När vi kom hem fixade alla i ordning sig (förutom jag som sov), sen 20 min innan vi skulle gå blev jag väckt med ett "vi går om 20 min!!!". Gah panik, blött hår och inget smink. Hann iaf någorlunda innan vi skulle hem till några KMK-bekanta. Satt där o pratade till typ 9 o sen gick vi o käkade på thairestaurangen "Bangkok". Maten var jättegod, kom inte därifrån förrän 12-tiden då jag o lillfisan bestämde oss för att gå hem. Trevligt hade vi iaf!


5/1-2009 Dag 8

Åker hem imorgon. Skola i övermorgon. Så just nu är det bara kemi och Goethe som agerar underhållning. Måste läsa Jane Eyre också men hann ju se hela filmen häromkvällen så den är inte prio 1.


Middag typ sista dagen

Kommentarer
Postat av: Jossan

GUD vilken fin nyårsklänning sötnos!

<3<3<3

2009-01-20 @ 19:39:21
URL: http://josefinaren.blogg.se/
Postat av: Elsa

tnx:)

2009-01-20 @ 22:37:32
URL: http://minipinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0