Midsommar!

Sååå... I tisdags var jag alltså först iväg till farmor där jag hjälpte henne att öppna och skriva i word. Visade henne att hon kunde spela spel också och gick igenom skillnaden mellan, mapp, fil och program. Hahah söt hon är! Det hade tydligen gett resultat för några dagar senare ringde hon och berättade att hon satt och spelade schack på datorn ;)

Iaf, efter det så stack jag in till stan för att hämta T&C. Vi lyckades precis träffa den extrema regnskuren och kom hem dyngsura... Härligt! Köpte mango och hallon o käkade det till mellis. De är alltid lika glada över frusna hallon. Hahah, ni skulle sett C, hon hade hallon överallt. Lekte i trädgården, ritade o busade hann vi med också. Pappan kom hem rätt tidigt men stannade ändå där till typ 8 o hjälpte till att lägga T.

Så tog mig hem där Philip, mamma o pappa väntade o så drog vi ner till båten. Sov där o stack morgonen därpå. Första vi gjorde när vi kom till Högböte var i stort sett att spela Monopol med Emil och PhilipG. Dum idé.. Blev fast där i typ 2h. Menmen, sen på kvällen var det ju fotboll... JAg var nervös hela jävla dagen o sprang runt på nålar. Hjälpte till att fixa iordning bänkar och några hade fixar projektor och en duk så vi satt där under taket på ön o hejjade. Men uscha! Gick 10 min in i andra halvlek o då var jag arg som ett bi...


Monopol...

 

Erik slog mig i huvudet med kudden så jag fick ont i örat :S


Men innan det så var man ju faktist rätt pepp...


Tjurade hela kvällen o lite morgonen därpå, men det får man helt enkelt ta.. Vi drog ned till bastun också, satt bara o snacka utanför, men ändå! Torsdagen hände inget spec. Började umgås med "Sigtuna-gänget" faktist.. Första gången i världshistorien ;). Vi som bara typ brukar stirra snett på varandra.. Iaf så jag snackade faktist en hel del med Louise och Tilda. Kvällen kollade vi på film också, först i vår båt o sen kollade vi vidare i ungdomshuset.


Tilda, Louise och jag på midsommarkvällen. O bakom tv. är Stephie också..


Jag brottas med Erik påväg från bastun..



Fredag, Showtime. Haha.. Näe var väl som vanligt. Jag satte igång allting med klä stången o ägnade sedan halva dagen åt att hjälpa till med allt från att välja blommor till bordsdekoration till att göra kransar till alla barn (och Malin såklart ;D). Sedan var det lunch på bryggan, långbord (o alla borden stod enligt min planering såklart. Kanske vora något för mig? Typ wedding-planner?)


Stockholms finaste midsommarstång!


Var gott faktist o sen efter ett tag så var det ju dans runt stången.. Jess var en av de som pushade folk att dansa såklart. Av någon anledning var det dock inte så många barn med. Sen måste jag ju självklart skryta med att jag dansade med Amber och hennes farmor runt stången. Ni vet hon Amber i gladiatorerna som man kollade på när man var liten. Så nu kan vi ju bara konstatera att jag är coolast. Näe men hon verkar faktist son en riktigt trevlig människa..


Japps, jag är den i vit och blå klänning..


Sen var det fiskdamm där jag ännu en gång var engagerad o hjälpte alla barnen med att fiska. Sen var det lottdragning, mamma vann någon t-shirt.. Fixade bord, o dukade.. Sen var det käk, mumma. Dansade en del men inte spec mkt... Sen degade jag i ungdomshuset o satt o snackade. Gick o la mig i hyfsad tid, alla vuxna höll på att grilla korv för någon slags vickning precis då också. Så Pekka tog tag i mig o höll mig utanför bryggan, men med skrik och sprattel satte han ner mig på bryggan igen så jag fick sova...


Snygg krans hade jag iaf..



Rätt segt dagen därpå, kommer inte ihåg vad vi gjorde riktigt så förmodligen satt jag väl mest inne på båten och spelade tvspel.. Kvällen satt jag o snackade med Emil större delen faktist. Gick ned till bastun en stund också o sen när jag gått ombord igen o borstat tänderna "tvingade" Erik mig att följa med dem upp till ungdomshuset sagt och gjort, så blev inte spec. tidigt den kvällen heller....

Söndagen drog ALLA.. Jag, Louise och Johan stack iväg till Möja, gissa vem som ville sitta längst fram i jollen o därmed blec DYNGSUR? Är man smart så är man helt enkelt... Så vi satt o fikade på bageriet, latten var väl inget att hurra över men helt ok ändå.. Påvägen hem lyckades jag på något sett sitta på bensinslangen så mitt ute på Möjafjärden fick vi motorstopp. Härligthärligt..... Kom in sjukt mkt vatten när vi körde också, så jag satt o öste ut båten med min ballerina... Som jag sedan lyckades glömma på bryggan. Score... Ett par skor fattigare..

Så vi kom hem, Louise, Erik, Johan, Emil, Malin, Philip G o typ alla andra drog hem. Hade iaf en rätt trevlig kväll, spelade kort o snackade med Stephie, Viktor, Sigurd (töhö), Alexandra (som jag umgicks med när jag var typ 6?), någon som hette Estelle o Philip.  Morgonen därpå drog vi. Fast hann träffa Tottsen innan iaf. Ärligt talat så är han min lilla favorit. Ursöt verkligen o mesig så det måtte duga. Liten YorkShire terrier..  Och han känner minsann fortf. igen mig o ni ska se vad glad han blir när man kommer o ropar "Totte" eller "Tottsen" till honom. Sötsötsöt!! Han är dock fortf lika rädd för min mobiltelefon -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0