Yeeeeesterdaaay, all my troubles...(8)

Igår passade jag iaf T&C. När jag skulle hämta grinade T en liten skvätt som vanligt. Som hon alltid gör när hon ser mig på dagis, däremot går det alltid över på typ 1 min o sen snackar hon med mig om typ ankor.. C var lika söt o sprang o gav mig en kram som vanligt, hon hade precis vaknat så märkte att minste lilla kunde ha fått det att rinna över med det slapp vi :)

Så vi åkte upp o letade skor, gick på toa, bytte blöja osv... Sen iväg till Rålis där vi matade ankor, o sen satte vi oss o käkade frysta jordgubbar. Haha sjukt mysigt att sitta i gräset med två småfilurer! Sen till lekparken där vi åkte rutchkana, busade och gungade. Sötaste var helt klar C när jag gav henne fart när hon gungade. Så helt plötsligt:

C - Ejjaaa!
Jag - Nej. E-L-S-A!
C - Ejjaa Lelsa!!

Med andra ord hejjade hon på mig när jag gjorde fart... Drog därifrån vid halv 6. T somnade på tuben, vilken senare ledde till att hon var sådär lagom glad när jag väckte henne , menmen. 

Så jag satt o konverserade med lilla C på 1 år hela vägen hem till dem, vi köpte fryst mango på vägen också, som vi satt o delade på. Sen fick hon sitta på sätet med mig så hon var mäkta nöjd. Så hem o satt på Bolibompa men det var inte på långa vägar så roligt som att kolla på när jag kokade makaroner. Med andra ord satt de nöjda på köksbänken och stirrade på mig. Precis när jag gjort klart maten så var man tvungen att byta blöja på C. Alltid lika roligt när hon gallskriker....

Sen mat då C insåg att hon skulle få makaroner. Om hon inte gallskrek när jag bytte på henne så gjorde hon definitivt det då.. Hon skrek och tårarna bara forsade längs med kinderna. Efter en stund gick jag och hämtade köttbullarna så blev det tyst på henne. T åt iaf duktigt och var glad. Gjorde välling o sen kom deras pappa. Så jag stack hem, käkade o drog sedan till slussen där jag mötte Louise, Amanda, Tilda, Erik, Johan och Philip. Dock var det bara jag, Louise, Erik o Johan som drog hem till Louise sen. Satt o snackade en stund tills det var tid för att jaga bussar... som jag skrev i föregående inlägg.

Idag mötte jag upp Louise för lunch. Tog oss en timma att hitta ett bra ställe o vi hamnade till slut på Fridays. Käkade asgod pasta, mumma! Sen drog hon hem o jag fastnade i stan i ett par timmar....

Kommentarer
Postat av: Noaiben

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2010-02-01 @ 13:50:27
URL: http://noaiben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0