Ponera att jag har panerat en fisk!

Just nu sitter jag o surar för mig själv över att Nath inte ska gå på sin spanska. Har skrivit en liten arg kommentar där som jag hoppas få någon slags respons på. Iaf har inte skrvit något om dagen igår o kvällen innan det. Först åkta jag ju hem till Jossan. Vi gick o köpte godis till bussresan, käkade semlor o garvade åt en viss blogg som använde sig av ordet "ponera". Sen funderade vi även över hur man pratar om man inte har några tänder. Kan man säga "fisk"? Om man försöker göra det med läpparna liksom låter det som "Pppfffisk!". Och sen hur man säger "sex", det måste ju faktist låta som när man säger "kex" (de som uttalar det tjjeeeeex). Så om man frågar om någon vill ha kex kan det sluta konstigt.... Garvade gjorde vi en del iaf ;)

Somnade runt halv 12 vilket är jättesent för mig på en vardag :P. Upp tidigt o blev itvingad en dubbel frukost :S. Först mackor och sen mjölk o flingor.. Iväg till skolan o vi kom perfekt till bussarna. Var i stort sett först in i bussen så jag tog lite platser;). Så hela EN1a satt givetvis tsm, o Jossan också, she's one of the gang from now on. Iaf så var redan dit rätt jobbig, mådde illa lite till o från, sen visade de en bra film vilket gjorde att alla var tråkiga o tysta. Typ sista 10 minutrarna av resan mådde jag så illa så jag trodde jag skulle spy, satt med påse beredd, men jag hade tur;).

Skiduthyrningen gick jättebra, hamnade nästan först i kön så fick skidorna jättefort. Kände mig fett rutinerad när jag tom visste hur man satte på sig allt också :O. Vi åkte upp i någon röd backe typ allihop. Jag gjorde snyggaste vurpan (samma backe som jag trillade i förra året också.. Trillar alltid en gång, o det alltid i den backen?). Tänk er ett magplask fast i snön, en skida löste ut o jag låg o garvade.. Självklart var det ju i början då vi skulle åka så alla trodde nog att jag var omöjlig..

Nicole trillade i backen o satt där o tjurade så vi fick åka upp med liften o sen ner samma backe för att hämta lilla gnällfia. Men sen gick det bra, var lite gnöl inför svårare backar men hon åkte tom ned för en svart utan att trilla, Nicole is tha man!  Käkade hamburgare o sen åkte vi ännu mer. Svarta backar o jag är sjukt stolt för jag trillade inte :). Tog jättemånga bilder så ddet kommer nog senare. Sen var det tillbaka till bussen vid 4. Hemresan var jättemysig. Slutade med att hela vår klass satt i en liten klump vid mig o Nicole då jag hade högtalare till mp3n. Mowaahahaha. Vi ägde dessutom svenska sektionen för de hade bara mobilmusik, bwah!Sen när vi kom hem tog jag taxi hem.

Idag började lugnt, sovmorgon. Hela morgonen försvann dock plötsligt o där stod jag utan smink o fick bokstavligt talat HÄLLA i mig varm blåbärssoppa. Sprang till tbanan men hann gott och väl :). Fick dock sminka mig lite på tunnelbanan o sen rätta till det lite i skolan.. En lektion; matte, jättelätt. X, z, y, abc; ekvationer är min grej!Så satt o räknade o sen slutade vi. Jag o Nicole gick omkring en stund lite här o var, åkte till rådmansgatan. Slank in i Adidasbutiken när vi väntade på hennes kompisar. Självklart hitta jag jättesöta gympaskor, vita o rosa, till halva priset.

Sen till café 60, stötte på Fanny o hennes kompis, som går i min skola. O så träffade vi Nicoles kompisar Lukas och Bamse(?). Var lite förvirring då jag stod o snackade med Fanny så kom de samtidigt, ville ju snacka med Fanny men var tvungen att hälsa ju. Jaja, stora problem jag har i mitt liv alltså.. Beställde en latte med chokladsmak o gick upp o satte oss. Satt o snackade om allt möjligt från typ 15-18.. De var jättetrevliga, o som Nicole skrev  "inga pinsamma tystnader här inte!". Så garvade en hel del ;). Sen åkte jag hem, Nicole, Lukas o Bamse (haha varje gång jag tänker på namnet tänker jag på Victor från Högböte ju). Pappa skjutsade från tbanan :). Nu ska jag plugga lite Social studies. Prov imorgon, ingen vet riktigt på vad.. Menmen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0