lousy day..

Shiat, sjukt trött!!! Som sagt; igår var det krismöte i fonen. 1-4. Somnade kvart över 4. Väckerklockan gick igång lite över sex o jag gick o fixade iordning mig inför skolan.. Gick rätt bra, SoSc var intressant, Charley höll något mindre föredrag om politiken o media i Australien. Skoj faktist!

Gympan var HEMSK. Först så gick det helt ok, gjorde några småsaker, sen skulle de leka kinesiska muren. Typ ett lag står på en långmatta så ska de andra lagen ta sig förbi.. Helt plötsligt hör man hur alla börjar tjoa om att det har hänt något. Eftersom jag är sjuk så var jag inte med på gympan men kutade fram till Magdalena som sitter ned på marken. Kommer fram o kollar hur det är med henne o hon har blod i HELA ansiktet. Sjuuuuukt läskigt.

Iaf, eftersom resten av klassen mest stod där lamslagna eller kollade hur det var med Farre (som då hade krockat med Magdalena o gick o höll sig för sitt huvud). Så hon satt där helt själv. Jag kutade direkt iväg till toaletten för papper, tänkte att om det blödde mkt o fort så måste man få stopp på det. Han mumla ett herregud också när jag sprang iväg, kommer dock inte ihåg åt vad. Antingen åt allt blod eller åt att ingen annan gjorde någonting..

När jag kom med mitt papper kom läraren med Magdalena o jag hjälpte henne ned till syster. Bankade frenetiskt på dörren o till slut öppnade hon, kom självklart in med en gång. Visade sig att Magda hade fått ett rejält hack på ögonlocket. O ett lite mindre under ögat, förmodligen var det av glasögonen som gick sönder.. Satt med henne o hjälpte henne att fixa iordning allt tills hennes pappa kom och körde henne till StGörans. Gah sjukt läskigt.. Var rätt intressant (om man nu får säga så om en sådan situation) att se hur man reagerar vid sådana tillfällen. Medan en del stod där handlingsförlamade så gjorde jag faktist något vilket kändes jävligt bra!!

Iaf matten var svår att koncentrera sig på faktist. Kände mig rätt yr av sömnbrist och förkylning. Satt o knaprade i mig mina kanelknäcke (japp nu äär min klass också frälsta med kanelknäcke ;P) o jobbade helt ok.. Har något slags quiz på probability på måndag så ska jobba lite i helgen också..

Iaf sen så åkte jag mot Bromma, vid Alvik hoppade Sofie på så hann snacka med henne hela vägen hem :). Var grymt länge sen sist alltså... Iaf när vi snackat om allt möjligt gick jag hem o duschade o sminkade mig litegrand. Nicole ringde ett tag senare när hon var klar med svenskaprovet så gick ner mot Ängbyplan för att åka o möta henne, eller gick nästan hela vägen, för sen ser jag tunnelbanan, så jag kutar för att hinna med. Så är det en sån där jävla tunnelbana som bara åker förbi utan att stanna.Gah, så där rök min röst

Kunde prata litegrand men när Nicole klev på i Kristineberg var den helt borta. Fick viska hela vägen hem till henne.. Sjukt jobbigt, misstänker att folk trodde att det var något fel på mig.. Ett paket Vicks senare hemma hos Nicole fick jag tillbaka rösten. Misstänker att det var för att jag kom in o var inomhus. Vi hann iaf sminka oss osv, sen vid 7 ungefär började resten droppa in. Fast Farre o Roy de klant-arslerna lurade ut Nicole för dom hade åkt fel. Hur lyckas man? (Ska inte säga något egentligen för att jag råkade åka en station för långt sist jag var hos Nicole, menjag hittade iaf dit själv!!)

Käkade jättegod lasagne som Nicoles mamma hade gjort (Nej Nicole du får inten glory för lasagnerna ;P). Sen var det Guitar Hero, Singstar (som jag slapp :D) och dansmatta. det hela slutade med att tjejerna ägde killarna på Singstar så killarna fick strippa ner till underkläderna o ta o kuta ett varv runt huset. Hahaha, så jävla ägda som blev.. Sen tog vi deras kläder o gömde dem, mowaha. Fast Farre verkade ändå fett nöjd:S, han ville att vi skulle zooma in ALLA bilder på honom när vi var ute o sprang o det skulle inte förvåna mig om han skulle lägga ut dem ;).

Sen skulle vi iaf hem, buss, sen tbana. Erik ringde så jag snackade med honom när jag sedan stod o väntade jättelänge på tbanan från centralen:) Sen snackade jag med honom hela vägen hem. Eller snackade? Näe var tvungen att viska, SÅ JÄVLA PINSAMT. Så jag satt där alldeles själv o viskade i telefonen hela vägen hem..Om folk inte hade stirrat på mig påvägen dit så gjorde de helt klart det nu -.-

Kom i säng iaf o nu har jag vaknat för typ 40 min sen. Har ingen som helst röst. HELT VÄRDELÖST. Mår ganska piss egentligen, menmen. Lite ska man tål iaf. Nu ska jag ner o dricka te!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0