Barnvakt till sötungar

Imorgon ska jag passa T och C. Ska bli roligt, måste erkänna det att det är underbart att göra något så enkelt och få betalt för det. Pappa gnäller om vilket ansvar det är, men herregud, ungarna är jättesnälla. Säger jag åt T att gå och ställa sif vid vagnen ist för att kolla på änderna så gör hon faktist det. Ber jag henne att hjälpa mig med att leta rätt på rätt sorts blöjor lämnar hon barnprogrammen och kommer springandes.

Och C vad gör hon? Hon mest sitter lite för sig själv, överdrivet nöjd. Gallskrik vid blöjbyte sen när man sätter ned henne efter så blir hon tyst igen. Och om jag ska fixa mat till dem så sätter man C på bänken bredvid sig medan man hackar frukt, då kan hon sitta där och stirra på mig och peta litegrand på kaffemaskinen. Hon kollar lite på mig för att hon vet att jag inte tkr att hon ska pilla på allt. Så jag säger nej och då slutar hon.... För stunden iaf ;)

Kommentarer
Postat av: Ailomiriam

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2009-05-29 @ 10:05:32
URL: http://ailomiriam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0