Hankys

Kul! Imorse när jag åt frukost typ så upptäckte mamma o pappa en vattenläcka från badrummet här uppe som läckte rakt ner genom tak o allt ner i köket.. Så när jag gick hemifrån stod vår rörmokare o rev delar av listerna.. najs. Nämnde jag att vi ska ha konfirmations o 75-års kalas här imorgon? Nu är det iaf ett stort hål där, snyggt.. Dessutom chockade min lillsis mig med något.. tjaa....oväntat?

Började med en seg mattelektion, gick upp o hämtade våra hemska böcker. Uscha! Räknade lite, fick våra gymnasiekalendrar. Lunch var Gulaschsoppa, blä. Jag åt ett par små fruktyoghurtar o tomater. Lite müsli också.. Fysiklabben var bland det skummaste lektioner vi haft. Riktigt udda!  Han stod o babblade om vad en meter var för något -.- Sen fick vi mäta densiteten på en bit metall. Kul..

Kemin körde vi igång på allvar direkt. Var någonting om att lösa upp en basisk tablett o sen droppa i x mkt acid tills det var neutraliserat. Sen tro rjag uppgiften var att kolla ut hur många mol acid det behövdes för att neutralisera basen.. Efter det drog jag o Emelie till Vby, skulle köpa lite block. På något sett kom jag hem utan block men med 2 Hanky Pankytrosor, lördagsgodis, nachos o Proviva Shots.. Hmmm..


Blev ett par Caribe o ett par rosa typ cottoncandy..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0