Jess

Så, bidde inte till att skriva senaste dagarna. Torsdags började jag vid 14.20 så hann med shopping o fotboll innan. Köpte en tröja och ett linne från BikBok och sedan även en kjol ifrån Cubus. Sen var det en kort mattelektion och efter en NaSc-labb. Labben var rätt så rolig faktist, men lärarinnan var borta typ hela lektionen. Aja, man klagar väl inte..

Efter så halvsprang jag iväg till T&C's dagis för att hämta dem. De var utomhus så det gick rätt fort. Vi gick iväg till parken i närheten där de lekte till drygt 6, sen mutade jag med dem hem och sa att de skulle få titta på Bolibompa. Hade med mig kameran också, har ett litet projekt på gång tills när deras föräldrar ska gifta sig nämligen! Så vi åkte hemåt och kollade på Bolibompa.

Föräldrarna ringde och berättade att de var påväg hem så de köpte med sig donken åt oss ;). Haha gjorde dock misstaget att säga "mamma och pappa kommer snart hem" varav lilla C blir helt till sig "pappaaa?". Jag skulle snyta henne så höll i henne, men hon ville ju till dörren där hon trodde pappan var. Så det blev lite skrik där minsann. Men när hon stått och bölat en stund vid dörren så gav hon upp det och kom tillbaka;)

I fredags var mer händelserik faktist, först var det upp tidigt för att duscha. Första lektionen=Social med världens tråkigaste vikarie. Suuuck! Sen var det gympa, hade Aerobic-övning, vi hade gjort en dans tidigare så denna gång visade vi upp den. Excellent på den sa gympaläraren :D Sen fick vi reda på att runt den 20 någon gång ska vi orientera, i Judarn!! Hahahhaha, äntligen vänder min lycka i gympa;). För den som inte vet det så är det skogen här i Bromma, den skog som vi ALLTID har övningsorienterat i med skolan, skogen där jag gått på dagis, åkt skidor varje vinter osv.

Lunchen satt vi utomhus i solen, härligt! Sen så var det tyvärr matte så fick gå in. Efter matten var det stress hem, Emil fyllde ju 19 så vi skulle ham till honom. Planen var att vi skulle mötas i Danderyd runt 4. Men en viss Erik "var tvungen" att gymma så det blev uppskjutet.. Jossan ringde iaf medan jag for runt och packade ihop mig så det slutade med att hon joinade oss mot Finsta. Haha.

Mötte upp Jossan vid Brommaplan o så åkte vi till Mörby. Där mötte vi upp Johan och gick för att handla blommor och godis! Dock fick jag inte köpa rosa blommor som jag ville, menmen.. Sen kom Erik, Tbanan till Danderyds sjukhus och därifrån någon buss. Och när bussen väl kommer så är det fullpackad... Så vi fick stå mer än halva vägen till Finsta.. Slutade med att jag satte mig ner på golvet..

Fick sitta en liten stund iaf, och när vi kom fram så hämtade S.O. oss. Kom hem till Emil där han, Tom, Felicia och Anton väntade. Var jättetrevlig och tog i hand o grejjade! Sen fick vi mat, fläskfilé med pommes frites, mumma! Hans mamma grejjade ihop någon drink och sedan gick vi o satte oss i vardagsrummet. Jag fixade så att alla ville kolla på Lilla Sjöjungfrun med mig ;D.

Sen vid typ 12 kanske (?) var det tårta. Jättegod o jättefin! Sen satt vi mest och snackade, dock stack Anton. Emil som hade druckit lite mkt öl småslumrade nonstop menmen. Runt 1-2 så grillade vi korv, eller alla andra gjorde det förutom jag som for runt som en tok. Ringde även mina två små matroser som gjort bort sig bigtimes!

Vid 3, halv 4 stack Tom och Felicia gick hem till Tom för att sova och gick vi upp för att lägga oss. Jag och Jossan fick hans föräldrars säng o sov asnajs hela natten :). Morgonen vaknade jag vid 10 och väckte Jossan. Bäddade ihop sängen, klädde på oss och smög för att fotografera killarna som sov;). Fick frukost runt 11 kanske o sedan vid 12 atack vi hemåt.

Innan bussen kom hann jag faktist med att plocka tussilagos som åkte hela vägen hem med mig ;). Men vi fick iaf sittplaster på bussen så jag var nöjd! Vi hoppade av i Mörby o tog tbanan till Centralen (Förutom Johan som skulle hem) och sen gick vi till Kungsan. Köpte lite McDonk så satt o käkade där :). Sen var det hemåt för att farmor skulle komma på middag vid 6.

Hon har nämligen varit på kryssning så hon var fräscht brun o hade köpt armband till oss :). Så käkade med farmor och sedan spelade vi kort till runt 10. Jag vann!! All that matters! Nu kolla rjag iaf på Disneydags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0