Hårrutiner

Haha fick en fråga om hur jag sköter mitt hår till vardags. Det är en lång process kan jag berätta.... Först när jagkommer ut ur duschen handdukstorkar jag håret så gott det går. Sedan kammar jag igenom det med en bredtandad kam o sätter upp det med en tofs á la Lilla My så att rötterna får torka uppochned. Sen när jag underhållt mig med det ett bra tag (med andra ord när jag har ätit frukost) så har jag först i värmeskyddande lotion. Min är ifrån Matrix och heter "Vavoom, Blow in Volume, protectiva lotion, Gold Heat"

101255-237101255-238


Sen har jag i silkesdroppar ifrån Make up Store. Ibland har jag även i en volymspray från Toni and Guy, men oftast inte. Fram med hårtorken o blåser med huvudet uppochned tills det är ca 80% torrt. Så använder jag mig av en keramisk rund fönborste från Toni&Guy som jag fönar hela håret med. Sen när det är klart är jag färdig, ibland så använder jag lite hårspray i, men det är ett par gånger i månaden bara..

Sen kör jag inpackning varje vecka, har alltid kört Elvital, en rosa liten burk. Men nu har jag precis provat Sachajuan och den är bra än så länge. Sen har jag alltid i citron när jag är utomland, inte bra då det sliter på håret. Men då kan jag ju försvara mig med att jag har inte färgat eller slitit det på något sådant sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0