Båtmässan, Lagoonen och Gröna Lund

Idag var en heldag. Upp runt nio och efter ett tag drog jag och syster till båtmässan. Kollade på lagoonerna, skulle åkt och kollat på Princessbåtarna också men båten som gick mellan hamnarna kom inte -.-

Iaf så var de jättefina, tog kort lite här och var på båtarna. Låg ett tag på nätet i fören, gud vad härligt det var, I like it! Dock var 420n ful och opraktisk..

Utställarna såg lika chockade ut båda gånger jag frågade frågor om båten osv. Misstänker att de tog mig för en vanlig turist som bara vill kolla på båten för att typ säga "wow" och gå därifrån men när de väl fattade att jag 'visste' vad jag snackade om så var de jättetrevliga :))

När vi tröttnade på att vänta på turbåten stack vi till Gröna Lund ist. Där var vi från typ 1-7 nånting. Hur mkt folk som helst, köade i 30 min bara för att få åka den där kvasten, men det var  det faktist värt, den var rolig. Åkte inte så mkt men bergochdalbanan ett par ggr, kvasten, flygande mattan några gånger, lustiga huset osv..

Men feg som jag är så skrek jag högt vid nästan alla attraktioner så nu är min hals lite sönder.. Suck.. Åkte hem och käkade tacos, mums, imellan hamnade vi även vid "blå bodarna" där de hade utförsäljning på smycken. Blev bara några st dock, tror jag ska dit någon annan dag; tag 20 st för 100 kr :O. Har jag nämnt att jag gillar smycken??

Kommentarer
Postat av: Albertklara

God bless you

2009-07-17 @ 09:41:15
URL: http://albertklara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0