Måndagen den 19

Började med SoSc, Eileen var tillbaka och pratade bl.a. om abort och om genetiska tester borde erbjudas till alla. Hmm, lurig fråga det där, tyckte personligen att flera i klassen verkar dumma i huvudet när det gäller den frågan menmen, inga nämnda, inga glömda! Sen var det spanska, gick rätt fort på något sätt, gjorde lite övningar osv. Har i läxa att varje dag prata spanska, denna vecka om "mi casa"!

Sen var det lunch, hann även iväg för att köpa plasthandskar, gjorde mig väl förberedd för vad jag trodde skulle vänta mig på eftermiddagen...  Kemin var rolig som vanligt:S, höll på med solutions och deloutions. Rasten innan bilden satt jag och Charlie och disskuterade att det var orättvist att typ alla i klassen kan något annt språk. Så kom fram till att vi ska börja prata rövarspråket, ni skulle sett Arusas min då hon inte har en aning om vad det är för något;)

På själva bilden fick vi kladda med lera, helt klart min grej, I'm all about being kladdig. Gör en katt och det går väl hyfsat, blev inte klar men blir nog det nästa gång. Trist då vi inte fick kasta leran i bordet menmen. Därefter var det iväg mot T's dagis. När jag kom dit väntade jag en stund och sen hörde jag jordens glädjeskrik och T kom rusandes mot mig och hoppade upp i min famn för att ge mig en kram. SÅ SÖT!

Så klädde på henne med ett mindre stövelproblem (stöveln hade flytt) och sen ner till barnvagnarna där jag fick möblera om och ha mig för att få ut T's vagn. Hon såg mkt fundersam ut då hon insåg att hennes föräldrar monterat bort vagnen där hennes lillasyster brukar åka "Vat ä C??!". Promenerade till Fridhemsplan och tog tunnelbanan därifrån. T var jättesnäll hela vägen, kan väl berott på att jag gav henne riskakor.

Hon förklarade glatt att hon äääääälskar iskakor(riskakor) och hon ääälskar tååååta (tårta) och aaass(glass). Haha bra att veta. Vid Aba ville hon inte sitta längre men mutade henne med mer riskakor så hon satt snällt till Brommaplan och henla vägen på bussen. Någon station innan vi skulle av träffade jag lillPatrik från min gamla klass. Så pratade med honom och T pratade på lite hon med.

Väl hemma hos dem så passade jag T och hennes lillasyster C. De var snälla som vanligt även fast T "var jäättetött" eftersom hon försökte lurs till sig nappen. Lite gråt över den blev det, hennes pappa gav henne den rätt fort men när han inte var kvar med oss nappade jag åt mig den och gömde den när hon hade lagt den någonstans. Blev lite gnöl när hon inte hittade den och att hon dessutom inte fick kolla på tv innan maten, men det funkade.

C var snorig men hon höll bra tempo ändå, ingen av dem ville äta så mkt, T åt lite grönsaker och några köttbullar but that's it. Efter middagen kollade vi på Bolibompa, Nicke nyfiken, Vilda djur och sedan Emil i Lönneberga. Fixade gröt åt C som hon slukade i samband med att deras mamma kom hem. Gick därifrån lite efter 7, missade bussen med några minuter så promenerade till Brommaplan, tunnelbana och sedan gå hem, så fick en liten promenad iaf.

Nu har jag precis käkat omelett och ska strax duscha. That was my day, how was yours ;)?

Kommentarer
Postat av: Kjetilane

Keep up these useful pieces.

2010-04-08 @ 07:40:27
URL: http://kjetilane.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0