Händelserik valborg

Nu ska ni minsann få en detaljerat inlägg om valborg, känns som om det behövs... Först var med middag hos Marcus fam, våra grannar, vi fick jättegod mat, dock väldigt mättande. Hade gärna haft en större mage^o). Efter maten tog jag och Marcus min cykel ned till Ängbybadet. sen skildes vi åt.

Jag gick upp till Gustaf, Henke, Gustafs kusin Leo och Matte. Guess vem de bombarderade med kottar? Nostalgitripp ned för vattenrutchkanan. Stod där nere ett tag och sen snodde Gustaf Leos skateboard och körde den ned för kanan. Gick faktist bra :O

När vi gick ner på stranden mötte vi Izabelle, Ems och Nathlie. Självklart var det ju liiiiite annat än cola i deras pappermuggar.. Pratade med dem ett tag och jag och Emelie gick runt och spanade efter folk vi kände. Kom tillbaka och fann en väldigt full X m co. Satte dem uppe i backen. Gick runt lite och hittade sedan dem igen..

X kände ju unte för att sitta stilla så hon och T vinglde omkring, krälade i sanden, i gräset och tjaaaa de stod väl någorlunda fint här jag höll i dem.. Izabelle, Nathlie, Emelie Gustaf och co försvann. Där var jag och Henke med en kissnödig full X och en kissnödig full T.. GREAT. Satte dem bakom en buske och ungefär då drog Henke vidare..

Ringde Nath för att fåreda på var de var någonstans då jag skulle tillbaka för efterätt hos Marcus m fam. X och T fick hålla i varandra och jag i X oc så tog vi oss sakta upp mot Judarn. Påvägen

T - Jaag saamlaaaar på bilnummer *böjer sig ned för att se bilnummer*
Jag - Men det kan vi göra en annan dag, okey?
X - Jag kan inte se vad det står på bilnumrerna...


GREJT!! Fick upp dem efter några mindre problem där väntade typ alla killarna i D (väldigt hjälpsamma dom var då...) X och T krashade i en taggbuske, Nath joinade dem efter ett tag.. Stod och funderade vad jag skulle göra, killarna i D gick and so did de andra, kvar var jag, X, T, Nath och Ems som vid det laget låg ner på trottoaren.. X och T sprang iväg.

Ems låg ned på trottoaren och Nath hade tappat bort sin mobil, ringde till hennes mobil. Henke svarade och sa att de var påväg hem till Gustaf. Happ, upp med Ems på min rygg och Nath bredvid mig. Kom till Däckgrejset vid Ängbyplan och insåg att vi inte visste vart Gustaf bor, eller en full Nath tyckte att hon visste men kände inte för att lita på henne.

Satte mig ned där på gatan, Nath la sig ned med huvudet i mitt knä och Ems låg ner på marken och klarade inte av att sätta sig upp, drog upp henne så hon låg i mitt knä.

That's were I freaked out. Vem är närmast?! Insåg att jag faktist ser Adams hus från där jag sitter, ringer honom. Efter lite samtal hit och dit kommer han och hans föräldrar. Precis då uppenbarar sig även Henke, Gustaf och co.

Adams föräldrar hjälper mig lite med Ems och kollar så att hon är okey, de erbjuder sig att hälpa mig släpa hem henne till mig men jag säger att det går bra, ringer pappa och frågar om vi får krasha hemma hos oss ett tag. Emelie får hoppa upp på min rygg, nu gäller det att se ut som att vi klarar det tills vi är utom synhåll för Adams päron. TACK TILL ADAM :))

Jo men det går väl sådär, möter Nath som försvann ett tag hon hjälper mig tills vi kommit runt hörnet.. Sa hej då till Nathlie och började släpa upp Emelie, typ bar henne i min vänsterarm (som just nu är död) mötte några som gått i vår skola som undrade om de kunde hjälpa till men det gick bra. Emelie undrar om det är långt.. Jaa det är långt..

När vi väl kommit fram till mitt hus får Emelie ligga ner på trappan medan jag låser upp och larmar av.. Tar in henne, in på toa och sedan bär jag upp henne och lägger henne i min soffa. Hämtar en jättekopp med vatten och skär upp äppeltärningar så hon ska få något i sig..

Vågar dock inte lämna henne, är rädd att hon ska somna, slår på Idol-auditions på tv så hon får något att koncentrera sig på. När jag går ner eller ut i badrummet får hon räkna högt för mig, alfabetet och räkna till tjugo.. Eller jag räknar och hon säger efter..

Hennes mobil ringer ilsket och sen ringer det även på hemtelefonen, det är hennes morsa som vill prata med henne. Hur visste hon att Ems var här? Iaf så få hon snacka med henne och sen får jag tillbaka luren, 'nej jag vet inte om hon druckit något' Hon frågar efter min adress och säger att de kommer strax.

Mamma har kommit hem men hon håller sig undan iaf :). Sätter Emelie i trappen och så kanar vi ned. Massor med vatten och äpple. Verkar funka någorlunda, nu kan hon nästan stå upp själv. Hennes morsa kommer och jag och mamma går över för efterrätt till våra grannar.

Väl där får jag höra att Marcus har hjälpt X nere vid Ängbyplan, herregud vilken tur!, sen hade polisen dock kommit och hämtat henne. Izabelle är tydligen jätteledsen och hon ringer senare, so does Henke. Alla verkar ha överlevt iaf. Käkade efterätt och sen gick vi hem igen.

Japps där var min valborg, dock står min cykel kvar vid badet (eller förmodligen i bitar runtomkring) ska ner och leta efter den senare. Just nu mest samlar jag huvudet. Återkommer senare.

Kommentarer
Postat av: FOSSA

Stackars dig!!! Hadde du inge roligt själv...love u..kram!!

2007-05-01 @ 14:48:53
Postat av: Elsa

Asså man överlevde väl, kanske inte det roligaste men det nödvändigaste..

2007-05-01 @ 14:53:33
URL: http://minipinan.blogg.se
Postat av: Fredrika

Haha :P

2007-05-02 @ 20:05:42
URL: http://piipen.blogg.se
Postat av: Nathalie

Förlåååt!:) javet att ja sagt de förr med de tål o sägas igen! Bra att du fanns där iaf, annars hade vi haft stoooora problem:)
Love ya mucho!

2007-05-05 @ 00:51:55
URL: http://hultkvinna.blogg.se
Postat av: Elsa

Haha, jag vet ;). Men ni hade gjort samma sak för mig (eftersom jag blir ju packad sååååååå ofta;P).
Hahahhaa det vore väl något om jag lämnat dig och Ems:P Undrar vad som skulle ha hänt <3

2007-05-05 @ 11:19:32
URL: http://minipinan.blogg.se
Postat av: Ibrahimjeanett

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-07-17 @ 08:51:21
URL: http://ibrahimjeanett.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0