Täby-trip

Nu är jag hemkommen ifrån Täby. Här får ni även en snabbsammanfattning av vad jag har gjort;

Tisdag, förrgår: Gick upp vid halv åtta för att duscha och vid kvart över nio åkte vi till mormor och morfar. När vi kom dit var Pipen där och vi hann också vara där i någon timma. Sen kom min moster och lillkusin och hämtade oss och vi for ut mot landet. Där väntade andra kusinen och vi gick vidare ut till stallet. Jag och Joppe(=smeknamnet på lilla pojkkusinen) fick i uppdrag att hämta hö som slutade i snökrig. Mowahaha, jag vann. Men han var inte se med att hämnas genom att fylla mina vantar med snö.

Under tiden hade Lillasyster och Ninna(=smeknamn på lilla flickkusinen) fixat iordning hästen. Ja spände två snowracers efter dem och sen bar det av. HAHA, vi hade jätteroligt. Jag trillade nogav flest ggr, men lyckades knuffa av Piipen och Ninna en gång också :P. När vi gjort det i nån timma gick vi tillbaka till stallet och fixade mera och sen gick jag in och värmde O'boy till oss alla. Bamsebingo och monopol speldaes och sen åkte vi hem till mormor och morfar igen. På kvällen var vi ute och hade snöbollskrig osv.

Onsdag, igår: Jag vaknade tidigt och mådde piss. La mig igen vid 9 och sov till 10. Stoppade i mig en alvedon och käkade frukost. Vi kollade klart på Scooby Doo och sen åkte vi in till centrum för att bowla. Jag vann såklart :P, Piipen kom tvåa och morfar trea. Vem kom sist? Jo Lillasyster :P.

Vi tog bilen över vägen och gick in i en timma i centrum. Kunde inte riktigt koncentrera mig för att alvedonen hade släppt.. Köpte ingenting. Vi åkte hem och jag sov middag. Vaknade precis innan middagen och kravlade mig upp för att käka :P

Torsdag, idag: Vaknade sent och hade fått massor med sömn. Duschade i mormor och morfars jättestora dusch. Hade inte upptäckt den förrän idag. Den är verkligen gigantisk, typ 1,5 x <2,0 meter. Fixade lunch tillsammans med morfar för mormor skulle på tjejträff :P:). Spenatomelett, köttbullar och rostbiff, damn we're good.

Moster samt småkusiner kom vid ett och vi for iväg till en skridskohall. Där åkte vi omkring i drygt två timmar. Väldigt mysigt. Lärde Ninna att snurra och åka baklänges :P. Joppe däremot är redan hockeyproffs så där fick jag agera levande tacklingsmojjäng.. Vi fikade efter och kollade lite när några killar spelade ishockey.

Efter åkte vi till Lidl, har aldrig varit där förut så jag knallade omkring där med Ninna i hand och stirrade storögdt. Körde runt dem lite i kundvagnen och stängde in Ninna i en kundvagn också :P. Haha mkt skratt. De där små får en att må bra. Vi for hem till mormor och morfar och beställde pizza. En något snurrig mottagare och vi fick inte riktigt vad vi beställt med det var gott :). Mamma hämtade oss och nu sitter jag här!

Skönaste kommentaren idag;
Lillasyster förklarar att det är Markoolio som spelar "doktor mugg". Joppe tänker en stund och kommer sedan med frågan;
"Är det hans riktiga runpskinkor?!!?"
HAHAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0