Min dag med lilla julafton och allt

ÄNTLIGEN, har kommit på att det var ett mellanslag mellan url och bindestrecket som gjorde att allt blev fel :-/. Men nu är det fixat.
Idag har jag först och främst sovit ut, sedan när jag gick upp lockade jag håret. Hade lockat igårkväll också men ville ha ännu fler lockar. Det blev riktigt bra och jag såg alldeles prinsessig ut. Satte upp håret med mitt rosa diadem också, jättefint blev det. iaf, satte på mig massa rosa kläder då jag var på prinsesshumör och sedan for vi till mormor och morfar för lilla julafton.  Småkusinerna hade växt massor och lilleman hade lärt sig hockeytacklas (som han inte var sen att demonstrera tusen ggr på mig..)
vi fikade och under fikat sade han de kloka orden

"Elsa är störst av alla kusinerna, Linnea är näst störst..... Elsa är våran Guud"
Haha gud vad jag garvade. I'm the God of the cousins. Jag hjälpte mormor i köket en stund och när jag kom tillbaka hade lilleman påstått att han käkat upp mig och de andra kusinerna fantiserade ihop att de skulle bränna honom på bål (jag älskar min släkt ;P), sen kom problemeet upp att då skulle de ju bränna upp mig med för jag var i hans mage. Haha fantasin flödar.

Sedan var det julklappsöppning, eller asså jag och Lillasyster fick massor med paket medan kusinerna bara fick av oss för de redan fått av varandra.. Iaf småttingarna blev jätteglada för sina pennskrin, pennor och tjuvlarm samt magnetsmyckessats. Se andra blev väladens glada det med (tror jag?) De fick HM-checkar, smycken och nagelklistermärken.
Jag fick som sagt massor av fint t.ex. ett jättevackert rubinrött smyckesskrin, badsalt, ansiktsmask, tröja från Mexx med texten "vintage", örhängen, pengar och ett sminkset från Lumene. Sminksettet var jättefint och jag har vart och fingrat på det flera gånger inne på Kicks. Det var fyra nyanser av bruna ögonskuggor bl.a.  YAY.

Av en av kusinerna fick jag en tvål som luktade såååå gott, funderar på att ta reda på vart hon köpt den och köpa fler produkter (om det finns?) i samma serie. Den passar lite till min bodysplash och scrub från HM men den luktar mkt godare.

Mormor fick de hemmastickade pulsvärmarna till slut och hon blev jätteglad verkligen. Hon blev nog speciellt överraskad över att jag kom ihåg vad hon önskat sig i september. Hon satte på sig dem direkt och gick runt med dem hela eftermiddagen och planerade hon att ha på sig dem på hennes dammiddag som skulle hållas nästa helg.

Vi kollade på våra undervattensbilder, lekte kurragömma, skrattade, pratade, blev  fotograferade och en massa annat. Jag är nog annorlunda från resten av mina vänner för jag ÄLSKAR att spendera tid med mina far och morföräldrar, mostrar, fastrar och mor/farbröder. Och framförallt mina UNDERBARA kusiner.

Sen nu på kvällen var jag och Izabelle ute och gick men det orkar jag inte skriva om just nu iaf. Ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0