Friiidaay

Morgonen började klockan 20 i sju då väckarklockan ringde, jag ställde den 2 minuter senare och somnar om. Kvart i åtta väcker mamma mig och undar om jag har sovmorgon. Näe inte fan har jag det inser jag och får en väldans fart. Första lektionen = Engelska och vi ska ha våran press. Men jaaa, Izabelle är inte heller där i tid, hon vaknade tio i åtta. Hmm..

Vi hinner i någolunda tid (jag är där till kvart över, tro mig) och lärarinnan låter oss ta lite extra tid för att sminka mig negerbrun med solpuder (!), sjalett, garnnystan som bröst, polotröja och Izabelle med uppdragna strumpor, shorts, skjorta, ditmålad mustasch och fluga. Yeah, fan vad heta vi var.Jag föreställde Oprah och hon var ingen mindre än Hitler. Vår presentation går ut på att Hitler "gråter ut" hos Oprah om sin barndom. Tror inte någon lyssnade men de kollade iaf!

Vi hade So om hinduism som var riktigt intressant i slutet faktist. Att de har folk som sopar undan myror så att de inte ska döda dem låter ju perfectly normal, right? Tekniken var pretty normal. Jag klistrade fast mina fingrar i allting vilket resulterade i extremt raka fönster. Läraren var imponerad :P. Jag åt lunch med Pissabellw, tog om en gång tillomed! Suck on that!

Matematik med våran EXREMT oförståbara mattevikarie. Kan ju skriva det att någon i vår klass lämnade in klagomål till expeditionen idag. Gympan var....erhm......givande. Vem har sett Patrik D.L. (Den Längre) dansa förut? Skedde även en hel del snöbollskastning i salen. 

Vid 5 mötte jag upp Oscar för pulkaåkning. Skulle mött Erik, Alex och Izabelle då med, men deras tidsplanering sprack så de kom vid 6 istället.  Vi åkte väl kanske 3-4 åk sen övergick det till begravning vilket i sin tur resulterade i... mulning och böghögar. Haha, fast jag höll mig en bit därifrån. Den Lilla däremot lyckades ligga underst JÄMT. Så när vi kom hem till mig var hon sjöblöt och jag bara dygnsur. YAY

Vi käkade Wallenbergare som mamma gjorde, gott. Måla naglarna gjorde vi och satt och snackade rätt mkt. Tjejkväll säger jag bara, brände oss på rökelser(Izabelle på tummen och jag på tungan, don't ask), tittade på kort, babblade, disskuterae nagellack.. Rotade bland mina gamla pryttlar också, Izabelle har dockskräck ^o)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0