Valentin, syslöjd och shopping

Valentines day var det ja. Hmm.. Har inte vart så speciell, skolan var som vanligt. Bygggubbarna hade vart smarta och låst dörrarna in till klassrummen och ingen hade nyckel så vi fick klättra in genom ett fönster för att inte frysa ihjäl :P. Första lektionen var matte och våran kära lärare var tillbaka så vi slapp vikarien Åke. Göran förklarade allt för oss och han ska tydligen bara ha vår klass i matte, vi är prioriterade. Det känns skönt :).

Göran Ström; VI ÄLSKAR DIG!! Vi hade spanska efteråt och till vår stora förvåning var vår lärare där (!!). Sen hade vi lunch. Jag och Philip slog vad om vem som kunde käka flest tacos. Jag åt två, han påstår att han åt 10. Hmmm.. Aja vi hade mentor och sedan syslöjd. När jag visade upp min halvklara vante såg Siv riktigt chockad ut.

Hon undrade om jag hade stickat det själv eller om jag fått någon hjälp. Hmm jag som mest tog mina två trådar och stickade på som jag misstänkte att man gjorde. Så jag fick ordern att sticka på min jäkla vante hela lektionen för att hon skulle se att det verkligen var jag som stickat den. Patrik d.l. "berömde" mig genom att dänga till mig i huvudet med orden "mummel....du är för bra...mummelmummel....."

Max var ovanligt söt idag. Först när han kom in igenom syslöjdsdörren såg han mig och utropade "Jag trodde jag var död och att du var en ängel!!". Och sedan en stund senare så pratade han om att han var i himmelen för att han var omgiven med så många vackra tjejer. Haha Max du är FÖR söt vet du det?

Tyskan var rätt så vanlig, jag har börjat vänja mig vid att det är ungefär fyra pers på varje lektion eftersom det alltid är någon som skolkar eller är sjuk.

Efter skolan åkte jag in till Vällingby och inhandlade en ask med hårsnoddar och klämmor, en ring i silver, matchande silverörhängen med pärlor, choklad och lita valentines presenter till familjen. Örhängen till lillasyster, karameller till mamma och mörk choklad till pappa. And now I'm home. Bye biatches

Kommentarer
Postat av: Theotilde

Very nice site!

2009-02-20 @ 11:47:25
URL: http://theotilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0