Helgen

Nu kommer inlägget som skulle kommit igår. Men självklart strejkade blogg.se då (ovanligt ;))? Aja lördagen och söndagen har vart riktigt mysiga, feel-good-dagar. Jag borde ha flera sånna dagar.

Lördagen började med att jag, Izabelle och Erik P åkte in till Mikael Elias Teoretiska Gymnasium. Vi insåg rätt fort att det inte var någonting för oss. Det var väldigt litet och geek-anpassat (sorry, måste inte vara en dålig sak). Klassrummen hade som vanligt en tavla och en kateder längst fram men varenda bänk hade an stationär dator på sig. Det är lite för isolerat för mig, och jag är ändå en ensam-person. Gillar att vara ensam men det var too much. Jag skulle inte kunna koncentrera mig heller, skulle förmodligen bara sitta och blogga och chatta (Vilket inte låter så värst fel just nu)

Efter vi lämnat gymnasiumet var Erik JÄTTEHUNGRIG så jag och Izabelle fick snällt tillbringa en halvtimma på Burger King med honom. Sen åkte vi hem och jag packade ihop mig för att klockan tre åka till farmor för övernattning. Vi spelade alfapet, kort, stickade, åt godis och kollade på Melodifestivalen(Elsa gillade bidrag nummer 2 mucho. Någon som vet vad den hette? Oops, nu börjar jag bli geeeeek!), billiard och Bruce den allsmäktige. Det var jättetrevligt, förutom att min mobil ringde konstant. Jag borde nog ha stängt av den men kände att det var fel tidpunkt. Jag skulle ju träffa Högbötefolket dagen därpå och då måste de ha en chans att få tag på mig.

Så söndagen skulle jag som sagt träffa några utav Högbötefolket. Det var planerat att jag och Izabelle skulle möta upp dem vid Stora mossen klockan halv 2 för skridskor och sedan åka hem till mig. Så vid 11 åkte vi ifrån farmor och hem till oss så jag hann dammsuga, duscha, sminka mig osv. Klockan ett ringde de och förklarade att de minsann inte orkade komma hit så jag drog in till stan istället.

Mötte upp dem på PUB, vi väntade inte Malin och gick sen för att bestämma vilken film vi ville se. 9 pers samsas om EN film? Näe men till slut så blev det "The Holiday". Den började vid tre så vi stack till Donken för att käka först. Sen vid tre tog vi oss alla nio (jag, Erik, Malin, Steffi, Viktor, Emil, Lukas, Victoria och Bella) in för att kolla bio. Den var lite lång och Victoria somnade. Men den var väldigt mysig. Jag, Malin, Victoria och Viktor hade stora problem med att skilja karaktärerna ifrån varandra. Och ungefär 4-5 ggr kände jag en helt underbar doft. Någon doftade gott som tusan, misstänker herrparfym. Hmm, funderade tillomed på om det var någon slags doftbio :P

När vi gått ut insåg jag att Emil glömt påsen innehållande mina och hans saker så pinsamt nog fick vi gå in igen. Vi fick tag i påsen och ställde oss och pratade med de överiga 7 som stod och frös utanför. Tillslut beslöt vi oss för att gå till Donken (igen?!) för de skulle ha glass och munkar. Men det slutade med att personalen på donken bad oss att gå för att ”vi” hade sugrörskrig. Hmmm… Så vi begav oss till T-centralen för de skulle ta röda linjen och jag das grüna linjen :P (MVG i tyska). Haha. Så vi tog farväl och sen drog jag.



Här nedanför ser ni två parfymflaskor som jag fått av farmor. En från Christian Dior (Ja jag tog den mest för rosetten och hundtandsmönstrets skull..) och sen en från okänt märke som doftar lavendel. Jättegott. Under ligger en ullhalsduk i skogsgrönt (alltså inte som på bilden; dålig kamera) som jag fyndade för 30 kr.
Inköp+gåvor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0