Betyg och annan deep shit som vanligt..

Vi hade ett rätt intressant samtal under mattelektionen. Hur andra tänker på betyg, skolan och lärare. Jag blev riktigt förvirrad. De hade helt olika värderingar om man jämför med mig. Det kändes som om det enda som betydde något var betygen. För mig betyder betygen mycket för att jag vill hamna på ett bra gymnasium och jag vill veta hur det går för mig i skolan.

Men det som betyder ännu mer är vad jag lär mig. Jag vill inte få bra betyg om jag inte är värd dem. Det är att lura omgivning för att inte tala om att man lurar sig själv. Om du nu får MVG i alla dina språk och inte har förtjänat dem och sen får ett jobb som tolk. Vad ska du göra då? Jag kan däremot hålla med om att en del lärare är olika stränga med betyg, men då vill jag hellre ha en lärare som är rättvis!

Så nu är jag nog klar, har inte så mycket mer att skriva om, förutom att jag tycker det är dumt att få betyg man inte förtjänar. Inget illa ment mot dem som kör det racet däremot, det respekterar jag. Vi har alla olika mål i livet.

Kommentarer
Postat av: Williamsina

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2008-10-13 @ 14:09:29
URL: http://williamsina.20six.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0