Högböte trip

"Gah inte trodde jag att man kunde få läxa
från en fredag till en måndag, men tydligen.. Sitter här på Högböte och letar efter "interesting facts about the Middle East".. Hade ingen tid att göra det när jag kom hem så printade bara ut några papper på måfå..

Bwaha tog en paus i skrivandet och drog till Möja och handlade och sen hann jag med att basta också."

Detta skrevs på Högböte men tröttnade på att sitta vid datorn innan jag hann skriva klart så gick ut mitt i ist ;). Har iaf hittat min "intressanta fakta" det blev hur media påverkar dock fann jag min fakta på svenska så vet inte hur min stränga so-lärare kommer att ta det, menmen..

Iaf så var gårdagen HELMYSIG. Först på morgonen åkte vi(Elsa+Emil+många små söta tanter) till Möja och handlade med tillsyningsmannen. Och vid macken så låg den båt som mamma och pappa hade vart ute och provseglat, den var påväg upp mot Vasahamnen för en flytande båtmässa som börjar på tors. Jag ska dit :D. Efter det "bastade jag" med Malin, Maria (Malins trevliga kompis) ooch lillasyster. Eller jag solade bara menmen.

image138
Påväg hem från Möja. Bild från vattnet -självklart med min sopiga mobil- in på Högböte och alla båtar


Gick upp till klubbhuset för att lyssna lite på årsmötet (hörde bl.a. att man ska lägga mkt pengar på ungdomshuset vilket är kul). Sen hjälpte jag till att servera snittar ute på berget. Efter det så fick jag tråkigt och blev extremt badsugen. Emil hängde på så vi gick ner till Nya och badade. Skulle inte doppa huvudet för att jag redan hade sminkat mig, ni kan ju gissa hur det gick med Emil i närheten..

In i båten och sminkade om mig och kokade potatis och tillslut ut och käkade under taket. Lillasyster, jag och Emil gick och kollade på Shrek efteråt men som de flesta vet så tröttnar jag rätt fort på att kolla på film så jag och Emil gick tillbaka till tältet och dansade :P. Som tur är är ingen av oss dansmänniskor så vi klättrade upp till helikopterplattan och kollade på stjärnor ist.

Låg där ett tag tills jag (såklart) tröttnade. Gick ner och dansade lite med Malin och co. och studerade alla fulla vuxna som drällde omkring överallt. Hade tydligen vart slagsmål också, woooscha Högböte is going craaazy ;)

Gjorde det rätt länge, hjälpte Lotta att ta ut hundarna (Måste även skryta med att Totte känner igen mig :D:D:D, Lotte sa det att han inte blir så glad av att se någon annan men när han såg mig så blev han verkligen jätteglad. He's my soulmate).

Dansade och snackade tills två då bandet slutade spela, stack Malin och Maria och badade *idiots;)*. Och när de var klara då kröp vi upp jag, Malin, Maria och Emil på helikopterplattan med filtar osv från ungdomshuset och kollade på stjärnor. Det var hur fint som helst såg massor med stjärnfall och gud vad med stjärnor det var, hela himlen lös.

Kallt som satan var det och efter ett tag kände jag mig allmänt konstig och oälskad så la mig ett par meter ifrån de andra så jag frös ännu mer.. Sedan vid 3 kom pappa och ville ha in mig på båten så gick in, borstade tänderna, sminkade av mig och la mig sedan och sov :)

Idag slöade alla länge men jag ville bada så drog med mig alla till bastun där vi badade (förutom Emil som är en badkruka) och de andra bastade. Och sen drog vi..

image139
Regnbåge som vi såg påvägen hem :))

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Emil blev nämnd 7 gånger, wow! :D

2007-08-26 @ 21:36:40
URL: http://roadtojoy.blogg.se
Postat av: Elsa

Hahaha, ska jag börja räkna hur många ggr Emil nämns (både med och utan namn) i din blogg ;)??

2007-08-26 @ 21:52:14
URL: http://minipinan.blogg.se
Postat av: Izabelle

Detta var i samma inlägg, men jag kanske kan gå bakåt i din blogg och kolla lite :P

2007-08-27 @ 21:28:14
URL: http://roadtojoy.blogg.se
Postat av: Elsa

Haha I know, blev hans namn många ggr, men utelämnade ändå en hel del om honom..

2007-08-27 @ 21:51:56
URL: http://minipinan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0