Japp, så har man paddlat...

Numera är jag hemma från paddlingen. Kom hem vid cirka ett igår. Jättetrött...
När jag tänker tillbaka såhär i efterhand så förstår jag inte varför jag vill följa med. så roligt var det ändå inte. In fact, hade rätt tråkigt..

Halva klassen satt och drack (mitt på en öde ö, jag fattar inte det roliga?!) och självklart blev någon alldeles för förfriskad så han ägnade halva natten åt att spy. Så Izabelle hjälpte honom och sov i hans tält medan jag å några till låg och snakkade på ett berg. Kallt som tusan så fort man klev ut sovsäcken.
Sov kanske en kvart så var astrött sen när vi skulle paddla hem igen.

SAtan vad jobbigt det var. Izabelle och jag var helt enkelt för svaga, så vi paddlade in till en brygga och gjorde fast där. Sen promenerade vi bort till samlingsplatsen så fick Göran komma och hämta vår packning med bil.

Inte en chans att vi hade satt oss i den där kanoten igen. Izabelle hade sina " astmaattacker" så jag beordrade henne att inte paddla. Lydde hon mig? Knappast. Men en liten stund åtminstone.
Sen när vi hade gått iland så var jag så trött så jag bara gick och storgrät samtidigt som jag skrattade hysteriskt. Måste vart en syn det :P
Mamma kom och hämtade mig och Izabelle och sån ängel som hon är så hade hon med sig varm choklad och filtar till oss : )

Jag kom hem, badade sov, vaknade för att käka middag och klockan 20.00 så sov jag.
Idag har jag bara kollat på topmodel 5 hela dagen, mysigt :)
Men nu ska jag sova, bilder från paddlingen kommer upp senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0