Järnbrist? Näj, hjärnbrist

Nu har jag egentligen gymnastik och ska vara borta i Judarn för att ha orientering, men jag slapp den för att jag är förskyld.
Var hos läkaren imorse för att titta igenom mina blodprovsresultat. Det visade sig att jag har järnbrist. Och inte lite som man brukar, utan låg för lågt så nu går jag på järntabletter.
Värdet ska ligga imellan 12-20 och jag låg på 6 :-/
Så nu är det järn som gäller för min del. Jag som tycker att jag äter helt okey med järn, äter både broccoli och spenat.
Aja shit the same. Men sen så var det massa annat han pratade om också. Nåt med nån körtel i halsen och sen så ska jag tillbaka i januari för att ta nya blodprovet och se till så att mina värden förbättras.
Aja efter doktorn så hade jag SO så mamma skjutsade ner mig. Vi hade nån typ gammaldags skoldag så när jag kom in (försent såklart eftersom jag hade vart hos doktorn) var jag helt som vanligt..

Elsa - Hej!
Göran - Jaha vad säger man då?!
Elsa - Eh, hej?
Göran - näej men vad ska man säga när man kommer in såhär?!
Elsa - Öööööh, förlåt för jag kom sent??
Göran - Bra varsågod att sitt..

Sen när har Göran kontroll över våran klass?!
Efter So:n hade vi kemiprov, gick väl sådär. Några svåra frågor men när jag frågade så förklarade han lite så jag förstod. Får åtminstone G.
När jag kom ut från provet var mamma utanför för att vi hade bestämt att vi skulle käka lunch tillsammans. Så vi åkte iväg till lillasysters skola och åt. Jag käkade pastasallad och mamma dagens.
Blev skjutsad tillbaka till skolan för att ha matematik. VI räknade ingenting utan lyssnade på hur våran lärare förklarade och berättade en massa saker. Jag gillar honom, han är rolig :-)
"om vi tänker oss att det här är en näringsboll som vi ska föda upp bladlöss på"
Och nu är jag hemma. Ska ta och plugga lite matte snart tror jag, är mkt skönare om man ligger liiite före så man slipper jobba på smkt på lektionerna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0