Helgen

Nu har jag kommit hem efter en händelserik helg :)
Först så åkte jag ut till Täby för att plocka svamp med mormor, moster och kusin, hittade kopiösa mängder;
Svamp


Och på första bilden kom ändå inte alla svampar med utan hade en hög taggsvamp också:)
Det var jättemysigt att gå runt i skogen men i  slutet blev jag uttråkad och gick mest och grimaserade för mig själv. Då är det bra att man har mormor som sticker till en en bit choklad :)
Väl hemma hos kusinerna så rensade vi svamp i några timmar, jobbigare än vad man tror...
Vi käkade och sedan bar det av till våra andra kusiner eftersom jag skulle sova där.
Vi kom dit helt utmattade för att träffa en hyperaktiv sjuåring och en Pokémon-fixerad fem-åring.
Men det gick bra, sjuåringen skulle på spök-kalas, näej inte spök-kalas utan SPÖKFEST fick jag förklarat för mig. Så jag och femåringen fick en lugn stund och satt och kollade på hans pokémonkort.
Vi åkte och hämtade sjuåringen och sen var det sovtajm. Somnade rätt fort även fast klockan inte var så mkt.
Morgonen därpå så kom femåringen in till mig vid ca 7-8. Vilket var helt okey då jag redan var vaken (=nackdelen med att somna tidigt)
Sen var det full rulle med pokémon-kort igen. Sjuåringen vaknade och blev hyffsat avundsjuk vilket ledde till att vid klockan 12 så var hon så trött av allt "ELSA KOLLA HÄR DÅ!!!!" så hon blev hyper igen.
Tvingade henne att sova middag, det beövde både hon och jag.
Sedan var det tårtbak och fixa bål då sjuåringen skulle ha kalas. Kalaset började vid klockan två och då var det fullt med småflickor uppe på logen där vi skulle hålla hus. Vi lekte hela havet stormar, dans-stop, åt tårta och kakor (Varpå sjuåringen körde med mig som om jag vore hennes slav eller nåt. "Elsa jag spillde, torka upp", "Elsa det är ingen i barn du ska inte sitta här och äta med oss", "knackknack i baren *Elsa kommer springandes* "näe, jag glömde bort vad jag ville")
Efter det blev det ponnyridning och fyrhjuling som alla barn fick åka. En flicka körde in i en buske och grät och sjuåringen grät för att hon inte fick rida två gånger.  Barnen fick godispåsar och sen åkte de hem.
Det är nu de svåra sakerna börjar; Få sjuåringen att plocka undan sina ballonger som hon smällt i hela lokalen, få henne att hjälpa till att städa m.m.
Femåringen städe så glatt så men hon var omöjlig. Sen när vi åkte fyrhjulingsvagn hem så fick jag och femåringen glass över i  stort sett hela oss då femåringen "BATMAN" släpade sin cape i glassen.
Vi åkte hem och väl hemma hoppade jag studsmatta med femåringen och sjuåringen och nu ska jag börja plugga matte...
Phu


Kommentarer
Postat av: Izabelle

ehum, och min blogg är FÖR svart? Och din är iiiinte för rosa då eller vadå? xD

2006-10-08 @ 20:14:36
Postat av: Elsa

Men min själ är rosa rakt igenom, du däremot är inte svart!!

2006-10-08 @ 20:44:30
URL: http://minipinan.blogg.se
Postat av: Izabelle

okej, har jag någon gång påstås att jag är svart eller? Nej precis.

2006-10-08 @ 21:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0