Allhelgona

Tänkte lägga upp en bild på vad jag hade på mig idag men så blev bilden så pass mörk och gjorde inte min tröja någon rättvisa så jag skippade det..
Nu idag har jag städat, sen åkte vi och hämtade upp farmor och åkte till graven. Eller kyrkogården rättare sagt. Först gick vi till graven och satte dit tre ljung och ett ljus. Sedan gick vi till minneslunden och satte dit en marschall och en krans :-). Det var jättefint med alla ljus som en gång runt.
Farmor är så stark ändå, såg inte henne gråta alls medan mina tårar föll. Speciellt när farmor sa det att "det är inte för att sörja dem bara som man tänder ljus. Det är för att hedra dem"
Saknar farfar massor jst nu. Har gått in i en sådan period, tänker på honom varje dag, flera gånger om dagen tillochmed...
Jag önskar att han vore här, sittandes bredvid mig med sitt uppblåsbara jordklot som han köpte för att kunna lära oss om jorden.
Det är därför jag tror på att man kommer till himmelen för att då får jag träffa honom igen.

Åtminstone efter vi hade åkte hem väntade mamma med en jättegod middag till oss och till efterrätt blev det saltad äppelpaj som farmor hade bakat. Min farmor är alltför gullig älskar henne högt.
Vi spelade kort (Phase 10) och sedan skjutsade pappa hem henne.
Imorgon blir det syfestival, skoj :)
Och I know *GEEKY*


Kommentarer
Postat av: Juliusmargit

Lots of great info, keep up the good work!

2008-12-01 @ 15:45:21
URL: http://juliusmargit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0