Skolstart

Idag har vart en annorlunda dag om man jämför med senaste månaderna ;  Idag började skolan.
11.00 skulle vi ha upprop. Tråkigt som vanligt men hade börjat nån ny snubbe i vår klass.
Efter skolan så gick jag hem och hämtade pengar. Sen fick jag skjuts ner till skolan igen för att möta några kompisar och åka in till stan. Vi ska av vid slussen, men när vi är där så orkar vi inte kliva av och åker därför vidare till Hagsätra. Så fick vi vänta på ännu en tunnelbana så vi kunde komma tillbaka till Slussen.
Väl vid slussen så gick vi till Weekday. Dit ville alla andra men jag kilade vidare till lite andra butiker. Så jag hann med rätt mycket; HM, BikBok, Nån pysselaffär, C/o Sthlm, Ordning och reda och några fler affärer.
Sen när vi skulle hem så började vi spöregna så vi kände inte för att gå ut i regnet så jag och Izabelle stod på 7 eleven i typ en halvtimme. Sen tog vi mod till oss å sprang ut i regnet. Blev plaskblöt...
Vi bad att få några kartonger på ett café så vi sprang runt med kartonger ovanför huvudet.
Väl vid tunnelbanan insåg vi att gröna linjen gick hur långsamt som helst och det var typ 3 miljoner folk i varje vagn så vi hoppade av och tog röda linjen mot Mörby centrum där sprang vi in på Åhléns och köpte en almanacka till mig. Och sedan bar det av med buss mot Brommaplan. 
Å sen när jag kom hem så medelade mamma att hon tycker att jag ska köpa ett par "Cheap Monday"-jeans. Så ska nog dit imorgon igen och köpa ett par jeans. I värsta fall klipper jag nog av dem till shorts.
Men nu ska jag se extreme home makeover och fundera hur jag ska fixa en "make-over" till min nya almanacka:P;);)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0