Bakat : )

Idag har jag och Izabelle gjort allt möjligt, först så cyklade vi till Konsum och handlade hallon eftersom vi bestämde oss för att baka paj. Vi har nämligen arbetslagsdag imorgon så jag, Izabelle, Philip, Linus och Max ska ha en station och låta barnen rulla in varandra i toapapper. Sen har vi planer på att spraya ner dem med vatten, MOWAHAHA. Stackars sexor...
Sen ska vi åtminstone ha picnic så vi bakade paj till picknicken.


3dl mjöl
150 g Smör
2msk socker
Bär 

Man blandar man ihop degen och smular ner den i en form, och så lämnar man kvar lite deg. P med bären och resten av degen. In i ugnen ca 20 min på 225 grader. Enkelt och gott : )


Sen så ägnade vi oss åt att fånga humlor och getingar, vi fångade en var och så frös vi in dem och satte snöra på dem. Sen hade vi en varsin humla i koppel. Men sedan släppte vi ut dem igen och såg till att de inte skadat sig eller hade nån tråd kvar.
Efter det så målade vi naglarna, i så fula färger vi kunde hitta i mitt badrumsskåp...
Izabelles naglar blev plommonlila och mina grönglittriga med rosa prickar. Men ändrade mig precis så nu är de knall-lila. URFULA. Men vad gör man inte för Izabelle.
Men bara för det ska jag tvinga henne att ha vårt hemmasydda leopardlinne imorgon :P

Izabelle


Kommentarer
Postat av: Juergen Klinsmann

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2010-09-17 @ 10:04:15
URL: http://juergen-klinsmann.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0