Makeupoholic

Igår var jag först i skolan som vanligt, spanska där vi pratade om nyheter, Engelska där vi pysslade med DramaDay, lunch, svenska där vi diskuterade Goethes "Den unga Werthers lidande" och sist matte där vi höll på med grupparbete. Sen var det mot tunnelbanan, råkade dock stanna på Åhlens på vägen. Not good for my wallet..

En glitterliner i rosa, en "brown Eyes palette" (jag vet att jag har blåa ögon men den verkar syfta på att skuggorna går i brunt=bästa kontrastfärgen för att framhäva blå ögon;D) och en liner-kaka. Alltihop från POP beauty, naajs. Pratade med Lelle på tuben hem, han tyckte jag var dålig som inte stått emot mina begär. Jeje. Så var jag hemma ett tag tills jag hängde med lillsis o hennes polare iväg till Kungsholmen igen.

Svenska sektionen hade öppet hus och Tildus är bortrest nu så hon var tvungen att gå på svenska ist för internationella (som är ikväll!). Kom dit o Mia instruerade mig att guida dem igenom byggnaden. 2.5h senare hade vi hunnit med allt, prata med min svenskalärare, besvara frågor i "International section-rummet" och fika för Zambia. Wuh! Hemåt, träffade Sanna vid Islands, note to self: ring henne för promenad någon dag!

Idag började med tyska, i slutet undrade hon om någon kunde tala med ett par reportrar senare. Jepp. Matte direkt efter men kilade iväg för intervjun mitt i. Han ställde massa frågor om skolan, om vi hade press på oss, blablabla. Sen fotograferade de en massa, utanför skolan, inne i skolan osv. Sen tillbaka till matten.

Lunchen var rätt blä, käkade snabbt o kilade till Åhlens. En guldig glitterliner och en highlighter/ögonskuggebas, från POP beauty ofc. Emelie went crazy bland allt smink, likaså Ragnis medan Nicole var den vettiga av oss fyra. Sen tillbaka för att ha kemi med vår nya lärare, Rosa. Hon verkar bra, ingen Mr. F. men hon duger helt klart!

Fysiken spårade ur som vanligt, Farre förstörde lärarens experiment, Simeon satt o la patiens på mobilen, vi sprang ut och in, DramaDay-gräl, med andra ord en ganska vanlig fysiklektion! Nu är jag hemma för att ladda om batterierna, öppet hus ikväll för internationella sektionen. KOM DIT! Jag står iaf uppe på spanskan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0