Vad är klockan?

Får väl göra en superduperupdate as usual. Fredagen blev rätt udda faktist, först skulle jag iväg till posten o hämta ett paket. Kommer dit och inser att de inte öppnar förrän en timma, att jag precis missat tube mot skolan och nu är sen. Kul start. Matte först som gick ganska fort, kort lunch och sen kemi. Equilibrium. Sen var det mot centralen då jag skulle möta upp Tim från Dalarna.


Planen sprack o jag gick ist runt på stan, i gallerian komdet fram en man till mig o började prata. Han var från Finland men ursprungligen sydafrika och var här med finlandsbåten. Slutade med att vi satte oss och fikade. Sen var det iaf hemåt, skulle möta farmor med hennes mobil knasar så den planen sprack. Hem, ringa farmor, till posten, hämta paket (Hanky Pankys från Nelly, najs) och sen hem till farmor.

Hjälpte henne med datorn och ringde dessutom till Telia för att försöka fixa hennes abonnemang. EFter att ha telefon-köat i 35 min kom vi fram, hann presentera ärendet och ombads dröja. Efter 10 min blv vi bortkopplade. Fult. Mailade iaf iväg ett argt brev till dem, hatar när folk gör sådär. Sen var det hem o käka middag o ligga o chilla ett tag. Planen för kvällen var att ite lämna sängen at all. Det sket sig.

Drog med mig Ragnis till nån fest där Fia höll till. Festen var helt ok, rätt chill men för en gång skull mycket roliga, nya och öppna människor. (Hur kul är det egentligen med tjejgängen som inte vågar beblanda sig med varandra?). Dessutom mötte vi Ragnis kompis Ida mfl vid centralen, av en slump skulle vi alla till samma ställe, haha. Blev lite kaos pga ett busskort i slutet. Sjukt lågt att sno ett busskort på en fredagkväll.

Jag o Ragnurt stannade kvar för att hjälpa till att plocka burkar osv, slutade med att vi låg i sängen o drog blondinskämt, skvallrade, garvade(spec åt min hemmagjorda klocka som jag har på armen atm, ditmålad med bläck) tills värden somnade o vi drog oss hem till Ragnurt's place. Somnade sent men jag vaknar ju ändå innan 11 oberoende av när jag lägger mig.

Halv 11 så var vi igång igen, vid 1-2 drog vi oss in till Globen City. Köpte en necessär, but that's it. Sen var det hemåt, slappa, käka middag o sen drog jag hem till Alexander. Eftersom jag var sen blev det inte KingKong som planerat utan vi såg ist "En andra chans"/"Family man" och sen "The 51:st state". Hade med mig min lilla bok om dumma blondiner så blv en hel el blondinskämt också, tyvärr glömde jag den där när jag skyndade mot tuben så nu sitter jag här alldeles uttråkad. Poor me...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0