Onsday, torsday, freday och lörday i ett

Phew u är jag trött som få igen! Onsdags var det upp vid 6, duscha osv och sen iväg till skolan. Spanska första lektionen, var helt ok, börjar faktist kunna subjunctive nu. Wow! Sen sprang jag iväg till SL o bytte in mitt kort (mamma beställde hem pluskort åt mig så :)) och tilbaka till skolan för engelska. Började träna inför DramaDay, kommer bli jobbigt kan man ju säga redan nu. Menmen.

På lunchen passade vi på att ta lite kort till våran superpresent till Freerks, lab coats o brillor. Schnyggt! Svenskan var tråkigare än någonsin och matten var rätt seg den med. Trigonometri... Efter matten rusade jag till skåpen (mindre missöde med osmidiga Nicole o Emelie men jag överlevde) och iväg till T&Cs dagis. Hämtning gick bra, vi gick o köpte bröd för att mata ankorna med.

Sen var det hemåt, T somnade på tbanan så lät henne sova. Jag o C satt o käkade hallon, gud så stolt hon såg ut när hon fick sitta bredvid mig på sätet på tuben. Haha nussan då. Av vid Brommaplan, och buss hem till dem. T vaknade när vi skull gå in o höll på och strulade. funkade tillslut iaf, lite tjut o gråt men alla överlevde.

Jag lagade mat; korv, makaroner och rivna morötter. T åt typ en bit korv, C åt några makaroner och morötterna var all over the place. De fick titta på tv medan jag fixade undan (de hjälpte ju faktist till att duka, lägga upp maten osv), men T kom efter ett tag, såg en burk vita bönor o var helt plötsligt jättehungrig igen. Suck. Hur tusan gör man bönor liksom?? Lst på förpackning, gjorde som det stod o slängde upp på en tallrik. Under tiden sprang T iväg till lillasyster C: "C, vill du ha bönooor?!!". Så kom lilla C tultandes också, knasungar.

Sen var det mer tv o bus. Jag o C busar så fort vi får chansen, just nu kör vi "jag kommer o tar dig!". Jag viskar, jag kommer o tar dig, hon sträcker upp armarna i luften, tjuter och springer mot mig. Jag lyfter upp henne, bollar omkring med henne(dvs snurrar, håller henne uppochned osvosv) och sen el grand finaly, lägger ner henne i sängen o kittlar henne. Haha så nu har hon tom börjat med "du kante ta meee!" så ska man springa efter henne. haha

Föräldrarna kom hem vid 9 o jag fick skjuts hem, kom ändå inte i säng förrän sent. Fy. Torsdagen började med tyska, sedan matte (eller typ en halv matte då vår lärare kom sent o behövde gå typ mitt i). På lunchen fixade vi iordning vår kemilärares present, blev massa olika husgeråd. Allt från en rosablommig sopkvast, toalettpapper med hjärtan på till Batman-plåster. Haha.


Vår lärare iklädd badmössan vi gav honom

Så när vi kom till lektionen så hade han sin son med sig, SÅ SÖT! Så medan han plockade upp alla sina presenter (haha han fick en slips med periodiska systemet på av några andra tjejor i klassen;D) satt hans son på hans rygg och bubblade för sig själv. Han gurglade och gjorde ljud ackompanjerat av klassens "naaaaaw, aaaaaaawwww". Sen började Mr Fr. ha genomgång och tror ni man förstod något eller? Hur skulle man kunna koncentrera sig på tavlan när sonen satt o flörtade med oss liksom?? Mr. Fr. : "I TOLD YOU HE WAS CUTE!?"

Fysiken satt vi ute i korridoren och lollade som vanligt. kommer få VG i fysik (damn that first test) just nu, men om jag kör idare på så som jag har gjort senaste tiden så kommer det gå bättre. Najs. Efter skolan var jag supertrött men kilade ändå iväg till Vby och köpte en almanacka. När jag kom hem ångrade jag mig dock.

Fredagen var det bara en lektion, engelska. Sitter som en av directors, in charge, vi behövde dock sätta om typ alla roller då min klass är lite jobbig. Menmen, nu är det chill tror jag, vi behöver bara en vit kille som ska spela svart. Illailla. Efter så satt jag, Nicole, Signe och Julia kvar och ändrade på scriptet. Sen var det iväg till Vällingby där ajg mötte upp farmor och lillfisan. Vi letade jacka åt Tildurt men hittade inget så satt o fikade ist. Jag har världens bästa farmor, didn't you know?


Så mkt finare än på bilden, menmen



Jag och lillsis stannade kvar lite längre efter farmor åkt hem. Blev en mysig kofta från Åhlens, Lamull och Angora, me like. Har blivit en sån där materialtönt som kollar på materiallappen innan jag ens kollar om plagget finns i min strl. Sen blev det ett par strumpbyxor också. Hålmönstrade svarta. Hemåt, chilla, käka osv. Lelle smsade runt 8 så drog ner o mötte honom o hans polare vid Islands. Sen hängde jag på honom hem där vi satt o kollade på Sthlm Live. Jobbig och kall resa hem, men jag lever!

Lördagen var det seg och deg hela förmiddagen. Fia ringde så vi bestämde oss för bio, så efter middagen drog jag mig ner mot tuben. Halvvägs ner dör min mobil. Wuho. Inte dör som i att batteriet dör, utan dör som i "jag-fugerar-egentligen-men-jag-tänker-vägra-göra-som-du-vill-och-ist-pipa". Kul, så srpang upp igen, pappa fixade o sen neråt. Phew. Mötte Erik o Mark vid bio o så gick vi o satte oss på Donken. Efter ett tag kom deras polare MAthilda och Jasmine.

Vi såg "Australia", den var sjukt bra faktist. Skulle lätt kunna tänka mig se den igen! Anonym grät i stort sett hela filmen igenom medan jag bara fällde ett par tårar. Hörde ni det, det finns en människa som är böligare än jag! Hah! Efteråt ar det tunnelbanan hem igen, kom i säng för sent nu igen. Mår lite sådär idag :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0