Måndagen, 2008-05-05

Jess, nu är alltså nationella provet i matte B klart. Färdigt, finito! Iaf i måndags var det först SoSc, gjorde inte så mkt. Jag, Millz o Emelie ska göra ett arbete om Västerort, najs! Sen var det spanska, vi fick en del gjort faktist, najsnajs. Lunch, o sen var det kemi. Bilden gick rätt fort o sen gick jag o Emelie till T&Cs dagis. Mötte en C som hade yoghurt ÖVERALLT, armbågarna, pannan, u name it!

Så gick upp och tvättade av henne och insåg sedan att jag skulle få byta min första blöja efter 5 min med henne.. Charming... Iaf fixade det o hon bölade menmen. T kom och så var allting bra igen;). De gillade Emelie faktist, eller rättare sagt, de vågade prata med henne;). Så vi stack iväg till Blackeberg. Lekte i parken till typ 5-6.

Izabelle gick förbi också, hon bor ju typ där så hon gick förbi 200m  bort o var påväg hem.. Jag ropade "Izabelle" så vinkade hon o sen gick hon vidare. T började genast ropa "Izaabeeeeeelle" samt C "Ibaaaaaabell?". Hahaha de slutade inte på typ 30 min.

T - Vart gick Izabelle?
Jag - Hon gick hem.
T - Till skogen?!
Jag - Aaaa, hon bor i skogen!
T - Men det e nog ingen fara!


Hahah sötunge alltså. Sen var det hemåt, blev en hel del bråk när de kom hem. T vägrade dela med sig av russinen till C så det slutade med russinen över hela golvet som T snällt fick plocka upp igen. Slutade inte där utan hon fortsatte så C blev helt förtvivlad, gav C en egen skål med russin så var allt back to normal. Dock kom T och hade käkat upp sina och tittade avundsjukt på C o hennes russin. Hahha, ibland får man lära sig den hårda vägen;)

Jag - Men man måste dela med sig till sin lillasyster!
T - MEN DET VILL  MAN INTE!? *klampar därifrån*


Hon var på C redan på tuben då hon danglade till henne i pannan, men då fick hon minsann en utskällning och förklaringen att hon härmar dig så snart kommer hon att växa till sig, bli starkare och sedan slå tillbaka.. Typiskt mig att hålla en sådan konversation med en tvååring..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0