Skolstart..

Skolstart igår, upprop vid 12. Vid 12.50 hade vi vår första lektion.. 80 min matte, wuho. Trodde att vi typ skulle flumma runt, men icke. Fick direkt ett häfte med tal att jobba i så nu kör vi vidare in på matte C. Ska faktist fokusera på matten i år. Matte, kemi o fysik! Sen hade jag tyska (medan alla andra slutade) gick väldans bra, 9 st i gruppen varav jag o en till kan lite grundbegrepp i tyska. Sjukt najs, kommer nog få det rätt så slappt nu i början. Härligt härligt!


Wuho, så var man tillbaka...


Sen stack jag o Ragnurt hem till mig, stoppade i oss lite mackor, bytte skor o sen drog vi hem till min barnvaktsfamilj. Ragnurt ska passa dem på lördag när deras föräldrar gifter sig. Jag kan ju inte passa då Tildurt konfirmeras o mormor fyller 75 så.. Var iaf där o lekte med T&C, ritade, kurragömma, sprang omkring i trädgården, gick till parken, gungade, gungade gungbräda, åkte kana, åt glass o sen gick vi hem till dem igen.C somnade i vagnen med glassen i handen, sötnos då!

Käkade middag med deras föräldrar som kom hem med hem kycklingwok o de pratade om hur de ska göra på lördag. Jag läste dessutom godnattsaga för T som nöjt lyssnade för att sedan när jag var färdig "nu går vi till moffa"  (nu går vi till morfar) Sen var det hem, grejjade lite här hemma, kollade lite på matten, o sen i säng!

Idag var det 08.20 som gällde. Börja med spanska, hon pratar på ett tag  o sen får vi ett prov. Ett prov! Inte nog med det, ett prov som man tydligen gör när man ska gå in på universitetet. Behöver jag nämna att jag inte fattade ett piss? Sen var det rätt lång rast så jag hann springa o köpa bubbelvatten o sen eng med någon skum lärare. Riktigt tråkig än så länge menmen..

Lunch var det fickpinnar, jag var hungrig som jag vet inte vad så åt hur mkt som helst. Svenskan var trist. Hon babbla på o har redan kommit med sitt första "om-ni-inte-lyssnar-kan-ni-aldrig-nå-de-högre-betygen-hot".. Suck. Sprang iväg o lånade "tusen strålande solar" på engelska också, o sen nån bok vi ska läsa i svenskan. "Dvärgen" av Pär Lagerkvist. Sist var det matte. Rätt ok, som sagt ska jag ju satsa på matte så jobbade på som en liten slav. Visserligen repition menmen. Sen hem o nu sitter jag här. phew!

Kommentarer
Postat av: Amir Akrouti

sv: men gud vad hemskt!!!

2008-08-20 @ 19:56:29
URL: http://amirakrouti.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Söndag blir skitbra. Tror du att jag bangar på tårta eller? ;) Ringer dig nån dag i veckan! :)

2008-08-20 @ 20:52:59
URL: http://izabelles.tk
Postat av: Elsa

Haha, visste väl att du inte bangar på tårta ;D

2008-08-20 @ 21:48:20
URL: http://minipinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0