Min eftermiddas=hektisk

Hej nu sitter jag här vid den dåliga datan igen. Hade precis skirivit ihop ett inlägg och råkade klicka på backstegsknappen så hela skiten försvann.
Aja sitter åtminstone och nålar ett 2 m långt band, tjhio vad skoj..
Det ska bli till knytlivet på min klänning. För tillfället funderar jag om det inte är lättare att köpa ett sidenband och hällor istället för att sy ihop egna. Det blir nog så, allt nålande i onödan.

Min eftermiddag såg ut så att kl 16.20 kom jag på att jag behövde låna böcker, biblioteket stängde kl 17.... Så sprang ner till tunnelbanan och åkte in till Vällingby.
Lånade 3 böcker på eng, bl.a. änglar; Marian Keyes och en Prinsessas dagbok. Den lånade jag 2 böcker på svenska, "hur kär får man bli och någon mer bok. Blir perfekt läsning på semestern. Noterade efter att alla böcker jag väljer har ett fint yttre. 2 rosa böcker bl.a.
Var ute efter "bergdorfblondiner" av Plum sykes men de hade aldrig hört tala om den ens..
Sen var det hem och vila en stund och sedan bar det av hem till farmor på middag. Mysigt och gott. Jag och lillasyster hjälpte farmor med att sätta upp hennes julkrubba som jag fick höra att prinsessan Lillian en gång berömt. Haha de hade funnits krubbor från t.ex. Afrika men hon fastnade för min farmors hemmgjorde krubba som hennes mamma har sytt. Väldans fin är den iaf.
Och nu sitter jag här och nålar.
Men nu ska jag sprätta upp en klänning, ändra och sy om...
Ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0