Hår var det här!

Läste på Pretty att de denna vecka skriver om hårvård, så jag kör väl på. Har aldrig vart speciellt intresserad av hårvård, detta dock pga att jag aldrig behövt det. Har aldrig färgat, tonat eller blekt mitt barr så jag har aldrig haft behovet att tänka på hur jag tar hand om håret. Självklart har jag hällt i citron i det ett par gånger i hopp om att det ska ljusna lite, men inget mer drastiskt än så. Herregud jag klipper mig knappt liksom!

Men någon gång måste man ju börja så förra året inhandlades en inpackning från Sachajuan spom jag älskar och försökar ha i en gång i veckan. Tvättar håret 2-3 ggr i veckan med Sunsilks gröna set (helt underbart, mitt hår är rent hur länge som helst!!) och därimellan brukar jag ha i lite torrschampo så det ser representabelt ut..

Den enda slitage-faktorn är att jag fönar håret varje gång jag tvättar det. Jag vet att det inte är bra, men mitt hår är lite smålockigt vilket jag hatar så blåser bara ca 5 min varje gång för att släta ut det. Inför föningen går jag dock igenom jordens procedur:

Börjar med att låta håret torka i en turban/mjuk hårsnodd och kammar sedan ut det med en bredtandad kam. I med Matrix Vavoom blow-in-control, got2b Smooth 'n chic Smoothing lotion och Poker Straight Flat Iron Protection Mist. Allt för att skydda mot värmen (även då jag bara kör på värmeläge 1/2). Beroende på tillfälle kan jag ha i någon rootlifter eller dylikt. Kör oftast i Silikondroppar från MUS också, doftar underbart och topparna blir silkeslena! Fönar med en Toni&Guy-rundborste som fungerar super!


Bästa bilden jag har på mitt hår på den här datorn så ni får stå ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0