Massrecension

Bloggen går inte sådär överdrivet hett, men idag ligger jag hemma o är sjuk så kan passa på att skriva lite. Har blivit en del nya beautytillskott, orkar dock inte skriva världens text om varje. Något iaf:


Läppstiftet Color Riche "Blush in Nude" no 253 från L´oréal. Fint, krämigt läpstift med en gnutta skimmer i. Väldigt neutral färg och passar mig (som är blond) extremt bra. Perfekt att ha till vardag eller till fest med sotade ögon! (4/5)



Eyebrowshadow-set från Essence (Spain). Två nyanser av matt brun, en pensel och 3st ögonbrynsmallar. Penseln är riktigt dålig tyvärr och färgerna känns sådär. De smular och känns tyvärr för mörka för mig, blondes don't always have more fun.. (1/5)



En liten flaska Avojuice från OPI i doften "Jasmine Juicie" som jag fick av mina kusiner. Luktar väldigt stark but I don't mind, nästan lite parfymig doft som påminner om en speciell parfym som jag inte kan komma på namnet på. Har för mig att det är Britney's fantasy, doften beskrivs iaf som "Blooming jasmine with a hint of citrus and violet". Går in otroligt snabbt (smörjde in mig i början på detta stycke och den har redan gått in!). (4/5)



Svart eyeliner "Colormatic Eye Pen" från Isadora. Sitter riktigt bra, den är riktigt svart och glider på otroligt smidigt. Dock är det en "skruva-upp-penna" som jag personligen har lite svårt för, kan ju inte vässa och på så sätt mister man även egenskapen att kunna måla skarpa linjer. Men för sotning och lite diffust resultat;perfekt! (3/5)



Mascaran "Lash Architect" fick jag i julklapp (silvriga hylsan), har sedan innan den fast "carbon black". Carbon Gloss är dock gott som vattenfast, kanske kommer mer om den senare. Mascaran ger riktigt fina fransar, men de blir lätt spindelbensaktiga om man inte är försiktig. Fungerar bäst ovanpå en annan mascara som separerar snyggt (ex Lash XL från Estée Lauder) då den får fransarna att se långa och fina ut. Den har en tendens att smula lite alltefter att timmarna går, så har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka om den.. (3/5)



Nagellacket "Hard as Nails Xtreme wear" i färgen "Hot Magenta" no 17 kommer från Sally Hansen och var inte något att hänga i gran. Svårmålat, blir lätt ojämnt, dålig hållbarhet och lång torktid. Näe var ingen hit alls, färgen är däremot riktigt fin. (0.5/5)




HMs Smoky eyes-palett fyndade jag på Rea, riktigt fin är den måste jag säga. Färgerna matchar varandra riktigt bra, finns en "sotning" för varje tillfälle, brun till bion, grön till tjejkvällen och svartsilver till festen. Skuggorna sitter helt okej, är bra pigmenterade och smular inte. Detta är något som helt klart förtjänar titeln "budgetfynd"! (5/5)



Hittade även en "mineral eyeshadow-brush" från Isadora på rea. Vet inte vad skillnaden mellan en vanlig ögonskuggepensel och denna är. Den fungerar iaf riktigt bra då den är lite mindre än de andra penslar jag har. Är tydligen naturligt hår vilket jag föredrar (schampo och balsam för underhåll, smidigt!). Riktigt bra stuns i borsten dock spretar den lite smått i kanterna. Ska se om det kanske blir bättre efter tvätt. (3.5/5)



Sen har det även blivit lite annat småplock som jag kanske tar upp en annan gång: L´oréals gröna Demaq´ expert, silvrig glitteryeliner från Viva la Diva, mineralrouge från Lidl-märket Suhada, läppbalsam från Sephora (Save my lips!) och ett vitt tipp-lack från Essence

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0