Essie "Fed Up"

Bytte som sagt till mig ett lack ifrån Essie på Pret-ty.se. Har provat det o det är en ny favorit faktist. Först när jag testade lacket tyckte jag att det var alldeles för genomskinligt. Däremot väldigt lätt och fint att måla på, inga ränder här inte! Men efter andra lagret så insåg jag att det här måste vara det ultimata vardagslacket (även om jag aldrig drar mig för att måla på någon knallig rosa)

Det håller väldigt bra, 2 dagar är ett max för mig på vanliga lack, sen brukar färgen ha skavts up i kanterna så jag petar och river bort det. Men Essie satt i 3 dagar och när jag tog bort det var det fortfarande perfekt, fick bara för mig att byta färg. Lackade på ett tredje lager efter någon dag också, tror det hjälpte hållbarheten faktist.


Pris: 110 kr på tex Eleven

Betyg: 5/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0